Conflictul din Ucraina influențează modul în care companiile din România, în special cele care fac comerț internațional, își derulează operațiunile în această perioadă. În ultima lună s-a înregistrat cea mai mare volatilitate din ultimii ani pe piața valutară, similară cu nivelurile de la începutul pandemiei. În acest climat dominat de incertitudine, companiile care derulează în mod curent plăți internaționale au apelat la servicii de risk management care să le reducă expunerea la riscurile valutare.

De la începutul conflictului, biroul din România al iBanFirst a înregistrat o creștere de 300% a serviciilor de risk management furnizate clienților, ceea ce a condus la o creștere de 250% a volumului total de tranzacții raportat la ultimul trimestru al anului 2021. La aceasta se adaugă o creștere a numărului de IMM-uri care și-au făcut cont pe platformă, 40 de companii noi, aproape dublu față de media dintr-o lună obișnuită.

„În fața noului val de volatilitate a monedelor și mărfurilor apărut pe fondul situației din Ucraina, reacția companiilor de a-și proteja economiile și investițiile este una firească. În astfel de momente de instabilitate, fintech-urile își demonstrează competențele ca parteneri de afaceri, datorită transparenței, rapidității și eficienței dovedite în furnizarea serviciilor financiare. Unul dintre obiectivele noastre în următoarea perioadă este să ne sprijinim clienții să își gestioneze riscurile valutare, prin instrumentele financiare adaptate modelelor de afaceri individuale. În plus, pe lângă partea de business, ne-am implicat în relocarea partenerilor de business din Ucraina împreună cu familiile acestora și vom continua să oferim ajutor celor care au nevoie de susținere”, a menționat Alin Latu, Country Manager iBanFirst România.

Ca tendință deja vizibilă și care se va menține pe durata conflictului, companiile care au parteneriate comerciale cu furnizori din Ucraina se orientează către Turcia și alte piețe europene pentru aprovizionarea cu mărfuri și materiale.

„Noi organizăm excursii customizate în locații exclusiviste, care trebuie contractate și plătite în avans. În condițiile actuale de incertitudine și fluctuații mari ale cursului valutar, care pot influența deciziile clienților noștri, Eturia a ales să se protejeze prin servicii de hedging care ne dau posibilitatea de a rezerva aceste excursii cu 6-9 luni în avans, recuperându-ne banii după câteva luni, de la clienții noștri, fără a risca să înregistrăm pierderi financiare. De asemenea, transparența proceselor de tranzacționare ne oferă încrederea că furnizorii noștri de servicii vor încasa plățile rapid și sigur”, a afirmat și Mihaela Munteanu, Financial Business Partner – Eturia.

iBanFirst operează o platformă online care ajută companiile să efectueze plăți internaționale, operațiuni de schimb valutar în peste 30 de valute și să se protejeze împotriva riscurilor de schimb valutar.

Funcția sa unică de open banking permite clienților să își centralizeze toate operațiunile valutare printr-o singură interfață, începând de la inițierea unei plăți până la decontarea facturilor furnizorilor externi. Acest lucru le simplifică operațiunile zilnice. În plus, atât plătitorii, cât și beneficiarii pot urmări stadiul plăților în timp real, ceea ce le permite să aibă o vizibilitate totală asupra procesului de tranzacționare.

Varietatea gamei de servicii financiare oferite, transparența asupra proceselor de tranzacționare, precum și suportul asigurat de o echipă financiară sunt factori cheie pentru adresabilitatea în creștere de care iBanFirst se bucură pe piața locală.

Recent, fintechul și-a consolidat prezența în Europa de Sud-Est prin deschiderea unui birou în Bulgaria, iar următoarele deschideri de birouri sunt planificate în Italia și Ungaria. Ținta principală de clienți este reprezentantă de companiile cu un volum anual de tranzacționare în valută de minim 500.000 de euro.

Sursă foto: iBan First