România reprezintă deja cea mai „dinamică” piață la nivel regional și a doua din Europa, după numărul de IMM-uri care se înregistrează pe platformă iBanFirst, anunță compania care oferă servicii de schimb valutar și de plăți internaționale, la numai 8 luni după lansarea pe piața națională.
„Din punctul nostru de vedere, IMM-urile din România au depășit faza de <early adopters> care reprezintă un 15% grad de adoptare al serviciilor de tip fintech. Suntem în faza de <early majority>, lideri în acest domeniu fiind companiile care desfășoară servicii de import-export și care au nevoie de mai multă transparență și rapiditate în derularea plăților internaționale. Până la finalul anului ne propunem dezvoltarea capabilităților de open banking, care vor simplifica și mai mult activitatea curentă a clienților. Utilizatorii vor avea astfel posibilitatea să își centralizeze toate operațiunile financiare (vizualizarea conturilor bancare, inițiere plăți, schimb valutar etc.). Acest lucru ne va permite să ne adresăm și companiilor mai mari, care lucrează cu mai mulți parteneri bancari”, precizează Alin Latu, Country Manager-ul iBanFirst România.
Mai exact, peste 200 de IMM-uri au accesat serviciile de schimb valutar și plăți internaționale ale companiei în ultimele opt luni. Cât despre volumul tranzacțiilor, acesta a crescut cu 250% în trimestrul 1 din 2022, față de ultimul trimestru al anului precedent, iar cea mai dinamică lună, atât din perspectiva numărului de clienți noi, cât și a volumului tranzacțiilor, a fost luna martie, care a reprezentat prima lună a conflictului din Ucraina.
Citește și:
Volatilitatea ridicată de pe piața valutară, generată de evoluția conflicului din Ucraina, a condus la scăderea apetitului pentru risc al companiilor implicate în comerțul internațional, potrivit iBanFirst. Astfel, serviciile de risk managemant ale companiei au crescut cu 300% în trimestrul 1, ceea ce a contribuit și la o creștere de 250% a volumului total de tranzacții în primele patru luni ale anului, raportat la ultimul trimestru al anului 2021. De asemenea, numărul IMM-urilor care și-au deschis cont pe platformă s-a dublat în această perioadă, la 40 de companii noi.
„Performanțele biroului din România reprezintă o surpriză plăcută pentru iBanFirst, acestea depășindu-ne așteptările inițiale. Rata de adoptare a serviciilor fintech crește cu un ritm accelerat, iar unul dintre motive este faptul că firmele activează astăzi într-un mediu economic impredictibil, în care trebuie să opereze cu viteză și agilitate. Echipa de specialiști pe care am dezvoltat-o la nivel local este pregătită să ofere companiilor tot suportul necesar pentru a depăși provocările întâmpinate și a-și atinge obiectivele de creștere internațională”, detaliază Johan Gabriels, Director Regional pentru Europa de Sud-Est al iBanFirst.
Până la finalului anului 2022, iBanFirst România și-a propus să atragă 600 de clienți pe platformă (40 – 50 clienți lunar) și să își mărească echipa până la 18 – 20 de consultanți. Targetul principal de clienți sunt companiile cu un volum anual de tranzacționare în valută de minim 500.000 de euro.
Citește și:
iBanFirst este un furnizor global de servicii financiare care se adresează IMM-urilor, pe care le ajută să se dezvolte pe plan internațional și să își simplifice operațiunile zilnice. Companie se prezintă ca o alternativă la oferta băncilor tradiționale, care permite companiilor să efectueze tranzacții rapide, sigure și rentabile în peste 30 de valute și să își acopere riscurile de schimb valutar, printr-o platformă online proprie, conform iBanFirst
Fondată în 2013, iBanFirst este reglementată ca instituție de plată, deservind mii de clienți din întreaga Europă. Membră a rețelei globale SWIFT de comunicare interbancară și certificată SEPA, iBanFirst deține acreditări AISP și PISP în cadrul PSD2. Compania a fost inclusă în Financial Times 1000 Europe's Fastest Growing Companies pentru doi ani consecutivi (2020 - 2021) și în Deloitte Technology Fast 50 Belgium (premiată 4 ani consecutivi, 2018 - 2021).
Citește și:
Credit foto: iBanFirst