La 12 ani de prezență locală, Google are un nou birou, în zona Pieței Unirii din București, iar echipa locală a Google a ajuns la peste 350 de persoane, după integrarea producătorului de ceasuri și brățări inteligente Fitbit, în februarie 2021.

România a devenit astfel cel mai mare centru Google de dezvoltare pentru dispozitive „wearables” din Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA). Bucureștiul este un centru de inovare pentru tehnologiile Google, soluțiile și serviciile ce se dezvoltă în România fiind încorporate în smartwatch-uri, trackere sau telefoane în toată lumea.

Pe măsură ce economia și societatea au evoluat către adopția digitalului, prezența Google în România a evoluat și s-a diversificat, acoperind diferite zone de interes și ajungând la tot mai mulți oameni și afaceri. De la înființarea sa în România, Google și-a extins proiectele locale, de la a face accesibile digital frumusețile și moștenirea culturală a României, până la a susține educația digitală și siguranța online a elevilor, promovarea mediului antreprenorial local și impulsionarea creșterii economice. Prin acțiunile derulate, Google a sprijinit jumătate de milion de români în obținerea și extinderea competențelor digitale, iar zeci de mii de afaceri și start-up-uri au fost ajutate să crească prin cursuri, consultanță și programe de incubare.

Google va continua și extinde programele dedicate educației digitale și sprijinirii antreprenoriatului, obiectivul fiind accelerarea transformării digitale a României la toate nivelurile.

„De-a lungul anilor, am fost martori la felul în care tehnologia poate ajuta oamenii să depășească perioade dificile, să-și pregătească carierele și afacerile pentru viitor. Vom continua să investim resurse și să fim alături de mediul de afaceri, academic, sectorul public și neguvernamental din România pentru a ne asigura că o tot mai mare parte din societatea românească beneficiază de avantajele tehnologiei. Iar inovația născută din centrul local va alimenta tehnologia utilizată în toate colțurile lumii”, spune Elisabeta Moraru, Country Manager Google România.

Noul birou Google

Noul birou Google se află în clădirea Unirii View, în apropierea centrului istoric al Bucureștiului, și găzduiește echipe care lucrează în principal în zona susținerii transformării digitale a afacerilor locale și a soluțiilor avansate pentru clienții de Cloud. Spațiul noului birou este amenajat având ca sursă de inspirație simbolurile tradiționale românești. Camerele sunt denumite după personalități românești marcante, precum Nadia Comăneci și Constantin Brâncuși, iar mici detalii de design amintesc de altele: un model de pe un perete omagiază costumele tradiționale purtate de Regina Maria, iar silueta unui avion de pe un tavan face trimitere către invențiile pionierului aeronauticii, Aurel Vlaicu. Dacă design-ul omagiază trecutul României, noul spațiu este proiectat pentru viitor: viitorul Google România ca hub pentru dezvoltarea de tehnologie care va sta la baza multor dintre cele mai avansate produse Google.

Fitbit, parte din echipa Google România

După integrarea Fitbit din 2021, Google are acum un hub tehnologic regional în București, care susține tot ciclul de dezvoltare al produselor: Engineering, Product Management & UX. Hubul local Fitbit, aflat în apropierea Pieței Victoriei, este cel mai mare centru Google de dezvoltare pentru produse wearables din EMEA. Multe dintre serviciile și funcționalitățile dezvoltate aici se găsesc pe dispozitivele wearable de la Google, precum aplicația de electrocardiogramă (EKG), funcționalitățile de analiză a somnului sau management al stresului. În prezent, echipa Google din București proiectează și dezvoltă Google Wearables Health Experiences și Fitbit Consumer Services, alături de zona de Google Research și soluțiile de infrastructură Google Cloud.

 „Integrarea dintre Google și Fitbit va stimula inovația la nivelul produselor pe termen mediu și lung. Tehnologiile dezvoltate aici, în București, sunt încorporate în produse și servicii folosite de oameni din întreaga lume, fie că este vorba despre un smartwatch, un tracker sau un telefon. Mizăm pe dezvoltare și creșterea investițiilor în tehnologie care să impulsioneze inovația. Viitorul pe care îl construim aici este unul în care ajutăm tot mai mulți oameni să facă alegeri care contribuie la îmbunătățirea sănătății lor și la o schimbare semnificativă în bine a comportamentului acestora”, spune Lavinia Neagoe, Bucharest Site Technology Lead la Google România.

Oportunități economice

Programele Google își propun să sprijine românii să învețe abilități care să-i ajute să utilizeze tehnologia cu încredere și în siguranță. În ultimii cinci ani, peste 500.000 de persoane au participat la cursurile organizate în cadrul programului Google Atelierul Digital. Programul cuprinde peste 30 de cursuri online și offline, de digital marketing, programare, siguranță online și dezvoltare a carierei. Google a organizat 9 huburi în cele mai importante centre universitare ale României și derulează parteneriate cu peste 15 universități pentru organizarea de cursuri Atelierul Digital pentru studenți.

Google România oferă susținere IMM-urilor și, până în prezent, a pus la dispoziție cursuri și consultanță dedicată pentru peste 10.000 de antreprenori, unde aceștia au primit sfaturi specializate despre cum să-și digitalizeze afacerea utilizând instrumente Google. Prin Google.org, Google a acordat granturi de $500.000 către organizația Digital Nation pentru a susține efortul acestora de a dezvolta cunoștințele digitale la nivelul tinerilor și IMM-urilor.

Google for Startups este un alt proiect important derulat de Google în România, lansat în 2018, al cărui scop este susținerea ecosistemului local antreprenorial și al inovației. Până în prezent, peste 500 de start-up-uri au participat în cele peste 20 de programe de incubare și creștere, sprijinite de Google for Startups, alături de alte conferințe și evenimente dedicate organizate în România.  

Google va continua proiectele pe trei direcții cheie: dezvoltarea competențelor digitale, sprijinirea companiilor și susținerea inovației. Obiectivul principal este accelerarea transformării digitale a României, aducând indicatorii economiei și societății digitale ai țării (DESI) aproape de media Uniunii Europene în următorii cinci ani.