Dacă pe vremuri schimbarea băncii cu care lucrezi însemna teancuri de acte și vizite la agenții, acum, tot procesul nu durează decât câteva minute, iar acesta se face din aplicația instituției financiare. Cătălin Chireac, Director Executiv Achiziție & Engage Clienți Persoane Fizice la Raiffeisen Bank România, spune că acest proces a început să dureze mai puțin decât să îți portezi numărul de telefon, iar acesta este motivul pentru care băncile trebuie să fie reactive și să vină tot timpul cu produse personalizate pentru clienți.

Dacă noi nu venim reactiv către client pentru a-i îmbunătăți sănătatea financiară, să-i oferim o dobândă mai bună la refinanțare, o s-o facă ceilalți. Dacă acum ceva vreme era mult mai greu să-ți schimbi banca, acum e mai simplu decât să îți portezi numărul de telefon. - Cătălin Chireac, Director Executiv Achiziție & Engage Clienți Persoane Fizice la Raiffeisen Bank România

La Future Banking Summit 2024 am discutat despre cum băncile, care stau pe munți de date, folosesc aceste informații pentru a personaliza produsele pentru clienți. Reprezentantul Raiffeisen Bank spune că băncile trebuie să își amintească că datele nu le aparțin lor, ci clienților. 

„Ne lăudăm că avem foarte multe date, dar nu trebuie să uităm că nu sunt ale noastre, ci ale clienților. Trebuie să le folosim pentru loializarea clienților. Odată ce un client îți pleacă, dispar și acele date. În bănci, vorbim de milioane de date adunate zilnic. Încercăm să le facem viața mai ușoară clienților prin intermediul lor”, a declarat Cătălin Chireac.

Sunt datele noul petrol? Băncile trebuie să se folosească de ele dacă nu vor să își piardă clienții

Băncile sunt printre cei mai mari utilizatori de date cu caracter personal, astfel, acestea au foarte multe informații despre clienți, mult mai multe decât alte industrii din piață. În acest mod, băncile pot vedea pe ce își cheltuiesc clienții banii, pot să vadă modul în care fac cumpărăturile, unde se duc banii și ce preferințe au. În acest mod, băncile pot să vină cu oferte personalizate.

„Ne-am dat seama cât de importante sunt datele din perspectiva clientului, nu a produsului. Dacă noi nu venim reactiv către client pentru a-i îmbunătăți sănătatea financiară, să-i oferim o dobândă mai bună la refinanțare, o s-o facă ceilalți (n.red: băncile concurente). Dacă acum ceva vreme era mult mai greu să-ți schimbi banca, acum e mai simplu decât să îți portezi numărul de telefon. Să-ți portezi numărul durează destul de mult, dar procesul de înrolare la o bancă durează opt minute. Am început să ne uităm la nevoia clienților”, spune reprezentantul Raiffeisen.

Future Banking Summit este un eveniment susținut de Raiffeisen Bank, ING, Mastercard, Iron Mountain, UniCredit Bank, Garanti BBVA, Visa, evrotrust, Banca Transilvania, Infocert - (Gold Partners), Fort, BCR, CEC Bank, Namirial, Inform (Austria Card), NETOPIA Payments, fme România, Alpha Bank, evrixa!, imobiliare.ro, imobiliare finance, Optimizor, Filip & Company, dendrio, BSMP, Advahoo, finshape, Salt Bank - (Silver Partners), cu suportul Exim Banca Românească, matricia, DAAC Digital, Lendox.