Investițiile în tehnologie sunt pietrele de la temelia instituțiilor financiare, mai ales după o pandemie care a mutat totul în online. Astăzi, când pe piața românescă de banking apar neobănci și fintech-uri, băncile tradiționale trebuie să păstreze ritmul dezvoltării tehnologice. Cristian Mustață, Deputy Executive Director Retail la BCR, spune că nu simte că banca la care activează este amenințată de competiția cu fintech-urile, deorece tehnologia este disponibilă pentru toată lumea, nu doar pentru noii jucători de pe piață.

Cea mai importantă a fost decizia luată în 2018, cea de a investi în tehnologie, prin lansarea George. Asta nu ne-a permis doar să prindem din urmă fintech-urile, ci să fim noi un BCR care întinerește. - Cristian Mustață, Deputy Executive Director Retail la BCR

Pandemia a fost momentul în care cele mai multe bănci au început să digitalizeze fluxurile pentru a putea să își ajute clienții. BCR pare că a anticipat pandemia, procesul de transformare digitală începând din 2018, prin lansarea George. Conform reprezentantului băncii, acest lucru a menținut banca în vizorul noilor clienți, iar aceasta concurează cu fintech-urile în ceea ce privește adoptarea tehnologiei

„Eu nu cred că există diferențe de tehnologie între ce folosim noi și fintech-urile, pentru că utilizăm ultimele modele tehnologice. Tehnologia care stă la baza digitalizării din BCR este bazată pe microservicii: practic, totul este bine divizat. Suntem cel puțin la același nivel cu ceea ce dezvoltă un fintech pentru că tehnologiile sunt disponibile pentru toată lumea”, spune Cristian.

Vine „marele apus” al mersului la bancă? Cristian Mustață, BCR: Există un aspect uman în relația cu clienții care nu poate fi înlocuit

Am ajuns în momentul în care vizitele de la bancă să pară de domeniul trecutului: majoritatea serviciilor bancare se desfășoară 100% online. Va duce expansiunea digitalizării la închiderea agențiilor bancare din România? Cu toate că majoritatea produselor bancare pot fi accesate din aplicația de mobile banking, Cristian Mustață crede că românii vor avea încă nevoie de factorul uman în ceea ce privește consultanța financiară. 

„Deși digitalizarea va transforma profund experiența bancară, nevoia de consiliere financiară va rămâne esențială. Chiar dacă multe procese se mută în online și fluxurile 100% digitale permit finalizarea rapidă a contractării produselor financiare, există un aspect uman în relația cu clienții care nu poate fi înlocuit. Într-o lume în care eficiența digitală eliberează timp pentru consilieri, aceștia pot oferi servicii mult mai personalizate și de calitate superioară. Astfel, chiar dacă interacțiunile fizice poate vor avea un trend descrescător, valoarea consilierii oferite în sucursale sau prin canale digitale va crește semnificativ.

Future Banking Summit este un eveniment susținut de Raiffeisen Bank, ING, Mastercard, Iron Mountain, UniCredit Bank, Garanti BBVA, Visa, evrotrust, Banca Transilvania, Infocert - (Gold Partners), Fort, BCR, CEC Bank, Namirial, Inform (Austria Card), NETOPIA Payments, fme România, Alpha Bank, evrixa!, imobiliare.ro, imobiliare finance, Optimizor, Filip & Company, dendrio, BSMP, Advahoo, finshape, Salt Bank - (Silver Partners), cu suportul Exim Banca Românească, matricia, DAAC Digital, Lendox.