Am lansat raportul Digital Banking Scorecard, iar veștile sunt îmbucurătoare. În primul rând, vorbim de o transformare digitală profundă și continuă, care se manifestă în toate băncile, indiferent de mărime, pentru că, altfel, nu ar mai fi competitive în fața clienților pe care îi deservesc.     

Raportul a scos la iveală câteva dintre tendințele care se manifestă în acest moment în sectorul financiar.

Raportul poate fi descărcat aici.                                  

Procesele de acordare a creditelor ipotecare au fost digitalizate, mai puțin ultima etapă, semnarea contractelor, pentru că este o obligație legală. Este un lucru pozitiv, care va duce, probabil, în următorii ani la o schimbare a legislației, astfel încât procesul să fie complet online.

Digitalizarea în relația cu IMM-urile nu a urmat aceeași tendință, chiar dacă observăm că există progres și în acest caz. Însă mai sunt destule de făcut pentru a avea tot mai multe fluxuri digitale pentru produsele și serviciile dedicate acestui segment.

Programele de loialitate și reducerile sunt metodele alese de jucătorii financiari pentru a menține clienții implicație în aplicațiile de digital banking. Este și o metodă de fidelizare.

Odată cu digitalizarea, băncile au început să investească sume importante în tot ceea ce înseamnă securitatea trazancțiilor și a sistemleor pentru prevenția fraudelor și pentru protecția clienților. Reglementările au impus tot felul de cerințe de securitate care să asigure un cadru infailibil, date fiind evoluțiile tehnologice care pot fi folosite pentru a face rău.

Acum câțiva ani, experiența utilizatorilor era considerată un bonus. Acum a devenit una dintre caracteristicile esențiale, dacă nu chiar cea mai importantă. Ușurința de utilizare, simplitatea și eficiența pentru operațiunile bancare zilnice sunt criterii care fac diferența între a alege un jucător financiar sau altul.

Conceptul de open banking deschis, chiar dacă încă la început, prinde tracțiune și se extinde în România, cu îmbunătățiri semnificative în calitatea API-urilor bancare. Această deschidere în sistemul bancar oferă noi oportunități pentru dezvoltarea de servicii inovatoare între bănci și fintech-uri sau ale organizații din domeniu.

Raportul nu cuprinde toate băncile existente pe piață în România în acest moment, au fost integrate cele mai importante, tocmai pentru a fi un benchmark reprezentativ pentru industria bancară. În caz contrar, ar fi fost discrepanțe foarte mari între băncile din top 10 și cele din eșalonul doi sau trei.