Revolut este prezentă pe piața din România de șase ani, ajungând la un număr de 3,7 milioane de clienți, fiind pe locul doi în piața bancară locală ca număr de utilizatori. Dacă la intrarea fintechului în piață, cardul a devenit popular pentru recompensele în bani oferite clienților noi, banca și-a diversificat portofoliul și a început să „muște” din felia băncilor tradiționale. Gabriela Simion, Directorul General al Revolut România, povestește, într-un interviu Future Banking, cum Revolut „nu mai este doar cardul pe care îl folosești când mergi în Bulgaria pentru un curs mai bun”.
Revolut a apărut pe piața din România la începutul lui 2018, atacând piața cardurilor bancare prin rewardurile oferite atât clienților noi, cât și celor care invitau noi utilizatori în aplicație. Între timp, fintech ul a căpătat statutul de bancă, iar planurile de viitor ale companiei este de a deschide o sucursală proprie în România, până la finalul anului. Noua entitate juridică a Revolut va da posibilitatea băncii să ofere IBAN-uri românești și produse bancare „locale”.
Citește și:
După lansarea pe piața românească, cardurile Revolut au devenit populare pentru cursul valutar bun, astfel, mulți utilizatori l-au considerat un „card de vacanță prin excelență”. Se pare că statutul băncii digitale s-a schimbat de atunci: conform Directorului General al Revolut în România, cardurile Revolut nu mai sunt folosite doar pentru călătorii.
„În cazul Revolut, am început ca un travelcard, apoi ne-am diversificat portofoliul. Am încercat să aducem toate serviciile de care are nevoie o persoană într-o singură aplicație. În România avem peste 3.700.000 de clienți, iar numărul de tranzacții medii pe care le face un client este de peste 20 pe lună. Din aceste tranzacții, peste 70% sunt tranzacții cu cardul, majoritatea domestice. Asta înseamnă că nu mai suntem cardul pe care îl folosești când mergi în Bulgaria pentru un curs mai bun, ci pentru tranzacțiile de zi cu zi. Acest lucru mă face să cred că suntem o bancă principală pentru foarte mulți români, indiferent dacă îți transferi sau nu salariul la noi” a declarat Gabriela Simion.
Citește și:
A devenit Revolut „contul principal” al românilor sau au aceștia nevoie și de un alt cont la altă bancă?
Majoritatea românilor au carduri bancare la mai mult decât o bancă din România: conform unui studiu Revolut, 42% dintre români chestionați au două conturi bancare. Fiindcă banca digitală este relativă nouă în piață, majoritatea utilizatorilor Revolut dețin un cont și la o altă bancă. Întrebată dacă este Revolut doar „anexa” unul alt cont bancar, Gabriela a răspuns:
„Dacă mă uit în urmă, acum 10 ani definiția contului bancar „principal” era clară, fiind destinația unde îți transferai salariul. Acum, însă, nu mai sunt așa sigură de acest lucru. Dacă atunci când primești salariul îți transferi toți banii pe Revolut - și faci toate tranzacțiile cu acest cont - contul principal pare să fie cel pe care îl utilizezi zi de zi. Nu mă încălzește cu nimic să primesc salariu unde la o bancă pentru că angajatorul meu nu vrea să trimită în altă parte sau pentru că am luat un credit ipotecar cu o dobândă mai bună acolo. Dacă viața mea tranzacțională este în altă parte, cred că ne putem pune niște semne de întrebare care este contul principal”, a explicat reprezentantul Revolut.
Citește și:
De la lansarea pe piața românească, Revolut a început să își diversifice portofoliul, oferind atât produse de economisire, cât și posibilitatea de a-ți lărgi orizontul investițional. Mai mult de atât, Revolut devine prima bancă de pe plan local care oferă eSIM și una dintre primele la nivel european care integrează în aplicație această verticală. Revolut eSIM le permite tuturor clienților să acceseze date mobile atunci când călătoresc în străinătate și să rămână conectați la internet, fără a se confrunta cu întreruperi sau cu taxe de roaming neașteptate.
Pentru utilizatori, principalul inconvenient pentru care simt nevoia să utilizeze un alt card bancar, pe lângă Revolut, este comisionul pentru retragerea banilor de la bancomat. Cu Revolut ai până la 5 retrageri de la bancomat sau 800 de lei pe lună de facturare (oricare limită este atinsă prima), apoi se aplică un comision. Comisionul respectiv este de 2% din retragere, supus unui comision minim de 5 lei pe retragere. Limita pentru retragerea de la bancomat pare să fie „handicapul” pe care le au și alte bănci digitale prezente în România.
Citește și:
Revolut își deschide sucursală în România și are nevoie de angajați
Revolut vrea să își consolideze prezența în România, așa că, banca digitală va deschide o sucursală locală în ultimul trimestru al anului. Cu toate acestea, reprezentantul Revolut spune că nu vor apărea peste noapte sucursale la colțul blocului, iar că banca va rămâne „pe telefonul” românilor.
„Deschiderea unei sucursale Revolut în România face parte din planul nostru pentru 2024. Procesul este destul de complex, mai ales în cazul României, nefiind în zona euro, trebuie să integrăm sistemele de plăți locale, de asta procesul durează puțin mai mult. Totuși, ne așteptăm ca în ultimul trimestru din acest an sucursala să devină operațională. Sucursala pe care o deschidem este o formă juridică, nu intenționăm să deschidem unități fizice unde să vină clienții”, a declarat Gabriela Simion.
Citește și:
Cu toate că banca nu va avea nevoie de persoane care să stea la ghișeu, Revolut face angajări: compania a depășit 10.000 de angajați la nivel global și are în plan ca, până la finalul anului, să crească numărul de angajați cu 40%. De la înființarea în 2015, numărul de angajați ai Revolut a crescut constant și a ajuns la finalul lui 2023 la 8.000, pentru ca în primele trei luni ale acestui an să atingă 10.000 de salariați. Compania continuă să recruteze, mai ales pentru departamentele Vânzări, Suport Clienți, AntiFraudă, în majoritatea cazurilor fiind roluri noi.
Suntem o companie care crește ca Făt Frumos: într-o zi cât alții în 10. Avem foarte multe oportunități de angajare. Gabriela Simion, Director General al Revolut România
Gabriela Simion, Revolut Branch Head și Head of Lending pentru România și Italia, are o experiență de peste 20 de ani în industria financiar-bancară. Anterior preluării responsabilităților în cadrul Revolut, Gabriela a fost Director General Adjunct la banca Intesa San Paolo. Aceasta s-a alăturat băncii digitale Revolut în martie 2021.
Citește și: