Aflat in dezbatere publica timp de 20 de zile, aplicarea noului regulament ar elimina necesitatea ca un roman obisnuit sa se intalneasca fata in fata cu reprezentantii fondului de investitii unde vor sa isi plaseze banii. De asemenea, regulamentul ar muta intregul flux de interactiune client – fond de investitii din plicurile Postei Romane, in aplicatiile mobile dezvoltate de administratorii fondurilor sau in platformele online ale acestora.

“Venim astfel in intampinarea solicitarilor pe care le-am primit de la administratorii romani de fonduri de-a lungul timpului, dar si in contextul progresului tehnologic inregistrat in ultimii ani. Vrem ca interactiunea fizica intre administratorul de fond si clienti sa nu mai fie ceva necesar, atat timp cat administratorul dezvolta solutii online de identificare a clientului. Chiar am vazut recent cat de simplu poate sa fie un astfel de sistem, bazat pe trimiterea online a unui selife si a unei fotografii a cartii de identitate”, spune Florentina Boboc, director Directia Autorizare-Reglementare Sectorul Instrumentelor si Investitiilor Financiare in cadrul ASF.

Revolut, una dintre cele mai populare aplicatii financiare din Romania, se bazeaza pe un sistem similar celui descris de reprezentanta ASF, prin care noii clienti trebuie sa trimita online un selfie si o copie a cartii de identitate pentru a se inregistra si pentru a putea incepe sa faca transferuri bancare sau, mai nou, chiar investitii pe bursa americana.