A doua zi dedicată conferinței noastre despre banking, fintech & more, Future Banking Summit, s-a preocupat cu perspectivele de viitor ale băncilor într-o lume digitală, noile vulnerabilități ale securității cibernetice, oportunitățile BNPL și multe altele.

Florin Teleabă, de la Kearney, a dezvăluit, în exclusivitate, câteva date dintr-un nou studiu al companiei, despre relația românilor cu băncile. Astfel, am aflat că utilizatorii folosesc, în medie, serviciile a două bănci. 27% lucrează doar cu Banca Transilvania, 24% lucrează doar cu BRD și BCR, iar 21% lucrează doar cu Raiffeisen. De asemenea, Teleabă a mai menționat, printre altele, că cei mai mulți dintre români lucrează cu până la trei bănci.

Studiul a mai aflat, printre altele, și o relativă surpriză: 23% dintre consumatori plănuiesc să plece de la banca lor în următorul an, iar BRD, BCR și CEC sunt în această situație.

În același panel, unde au participat Roxana Petria (ING), Marinela Mihalcea (UniCredit), Constantin Mareș (OTP) și Adrian Moraru (InfoCert), s-a ajuns la concluzia că tocmai clienții sunt cei care doresc o accelerare a ritmului în care băncile creează transformarea digitală. În acest sens, Roxana Petria a punctat că 99,4% dintre interacțiunile clienților ING sunt digitale.

Din acest motiv, băncile trec prin acest proces major de trecere a produselor înspre lumea digitală, printr-un parcurs în totalitate digital, acolo unde este posibil. De asemenea, OTP a avut programe prin care a recalificat angajații din bancă înspre zona tehnică. În ultimii doi ani, 140 au căpătat skilluri noi în acest sens.

Într-un alt panel al zilei, ca o continuare a discuțiilor despre digitalizare, Adrian Dinculescu (Namirial), Valentina Dragomir (IDnow) și Bogdan Popa (Raiffeisen) au vorbit despre banking-ul digital bazat pe tehnologia cloud. Bogdan Popa a menționat că „Raiffeisen plănuiește să-și desfășoare 85% dintre activități în cloud, până în 2025”, în vreme ce Adrian Dinculescu confirmă că tendința în banking e să folosească tot mai multe soluții în cloud, iar acest lucru „reprezintă un shift important de perspectivă, provocat, cel mai probabil, de recenta pandemie”.

Valentina Dragomir, pe de altă parte, a punctat că 22% dintre populația europeană a avut de-a face cu furtul de identitate, iar acest lucru este o provocare reală pentru bănci. „Pentru noi, nu e asa complicat. 40% dintre angajații noștri sunt dedicați soluțiilor cloud, iar securitatea nu e o problemă pentru noi”, a mai spus Dragomir.

Complementar discuțiilor anterioare, Ionuț Georgescu, de la Safetech Innovations, într-un panel despre securitatea cibernetică, a povestit despre faptul că compania sa are în plan introducerea de servicii și soluții noi, precum testări avansate de securitate cibernetică.

De asemenea, a ținut să puncteze câteva aspecte generale, care merită o reflexe atentă: „Lucrurile sunt complexe, din punct de vedere al atacurilor cibernetice. Cele mai vulnerabile sectoare sunt, istoric vorbind, cele ale producției și utilităților, unde se folosesc, spre exemplu, sisteme de operare ca Windows XP. De asemenea, instituțiile financiare și retail sunt și ele destul de vulnerabile, întrucât își digitalizează tot mai mult serviciile”, a spus, printre altele, Georgescu.

Discuțiile au continuat de-a lungul zilei, într-un slalom printre subiecte fierbinți, de la oportunitățile pieței BNPL la noutățile din fintech sau chiar perspectivele din advertising referitoare la noile generații de clienți ai băncilor, despre care vă vom ține la curent în zilele și săptămâna următoare. Stay tuned.

Poți urmări live Future Banking Summit, pe pagina noastră de Facebook.