Aplicațiile mobile se schimbă în permanență pentru a aduce cele mai noi opțiuni pentru utilizatori, astfel încât să beneficieze de o experiență cât mai bună. La fel se întâmplă și cu aplicațiile financiare, care sunt actualizate continuu pentru a oferi atât funcționalități noi, cât și opțiuni de siguranță sporite.
Materialul de astăzi se referă la aplicația de mobile banking a ING Bank, Home’Bank, una dintre soluțiile bancare folosite de mulți utilizatori pentru că e rapidă, ușoară și oferă tot mai multe funcționalități utile.
Recent, în aplicație au fost introduse o serie nouă de funcționalități, pe care le detaliem mai jos.
Nou de la Home’Bank
Alina Iacomi, Tribe Lead Digital ING Bank România, a făcut o prezentare despre noile funcționalități disponibile în Home’Bank.
Citește și:
„ING, prin serviciile sale digitale și mai precis, prin aplicația Home’Bank, a avut un rol important în impunerea acestei tendințe în piața consumatorilor financiari din România. Inovația și digitalizarea au fost permanent în centrul strategiei ING de când ne-am lansat pe piață și, în tot acest răstimp, am reușit să creștem organic și să devenim banca de top de astăzi.”
Astfel, digital bankingul din prezent este rezultatul unui dialog permanent cu clienții, iar inovația constă în toate serviciile oferite utilizatorilor în Home’Bank.
Rata de adopție și gradul de utilizare a acestor servicii digitale confirmă eforturile în această direcție, pentru că în aplicație sunt 1,3 milioane clienți activi, care inițiază peste 36 de milioane de interacțiuni cu aplicația în fiecare lună, iar 90% dintre acești clienți folosesc în exclusivitate aplicația mobilă.
Dar pentru ca Home’Bank să fie ușor de utilizat, sigură și rapidă este nevoie de multă muncă, iar echipa din spate totalizează 130 de experți, de toate specializările, de la designeri, la specialiști de produs, ingineri, testări, specialiști de marketing, specialiști de baze de date. Mai mult aplicația de mobile banking a ING Bank este construită și administrată în exclusivitate aici, în România, în echipa băncii. Istoria sa are deja 17 ani, site-ul Home’Bank a fost lansat în 2006, iar aplicația mobilă în 2011.
Citește și:
Cele noi mai noi funcționalități se referă la autorizarea operațiunilor în Home’Bank cu date biometrice, FaceID sau amprentă, metodă facilă de autorizare a operațiunilor din aplicație. Sunt deja 400.000 de clienți unici care au autorizat cel puțin o dată cu date biometrice o operațiune. Pentru utilizare este nevoie doar de simpla activare. Se numește autentificare și autorizare cu biometrice în meniul de securitate și login.
Ceea ce este util de reținut este că Home’Bank nu procesează și nu stochează sub nicio formă datele biometrice ale persoanei, ci doar este apelată funcția nativă a telefonului din sistemul lui de operare.
Plățile instant sunt o funcționalitate nouă, iar „ING procesează instant orice plată se califică la a fi procesată instant, în condiții identice de comisionare cu plățile instructate în regim standard și fără să îi mai cerem clientului să ia el decizia dacă o plată să fie procesată instant sau standard”, a explicat Alina Iacomi.
Citește și:
Serviciul a fost lansat în martie, iar în primele trei luni de lansare au fost procesate peste 3,5 milioane de plăți instant inițiate din Home’Bank.
Pentru cei care uită portofelul acasă, ceea ce e normal, am pățit-o cu toții, și au nevoie de bani cash, sunt câteva lucruri care pot fi făcute, tot cu ajutorul Home’Bank, prin simpla apropiere a telefonului sau ceasului de senzorul NFC al bancomatului, în același mod în care facem plata la POS. Singura condiție prealabilă este înrolarea cardului ING în portofelul electronic Apple sau Google Pay. Desigur, bancomatul trebuie să afișeze sigla NFC, că permite această funcționalitate, care este disponibilă la orice bancomat, fie că este al ING sau al altei bănci, în condiții identice de comisionare. Opțiunea funcționează pentru carduri asociate conturilor în lei, fie că sunt carduri de debit sau de credit. Iar în curând vor fi acceptate și cardurile în euro și ING Pay.
Citește și:
Alte noutăți
Salvăm cardul în tot felul de aplicații pentru a putea plăti rapid facturi, abonamente etc. ING Bank a lansat o altă opțiune utilă, posibilitatea de a vedea în Home’Bank unde este salvat respectivul card sau carduri.
„În general, în tot ceea ce ne propunem, pe lângă funcționalități în sine, ne gândim foarte mult și la zona de protecție online a clienților noștri. În ultimii ani, comerțul online a explodat. Ne putem cumpăra orice online și da, e firesc să nu mai știm pe unde ne-am lăsat datele cardului sau să ne fie greu să recunoaștem anumite tranzacții în anumit moment. Asta face această nouă opțiune din Home’Bank, arată fiecărui utilizator care sunt comercianții la care în trecut clientul și-a salvat datele cardului prin intermediul unui token. Clientul poate vedea acești comercianți și tokenurile asociate și poate șterge acele tokenuri dacă își de seama că nu mai are rost sau nici nu mai știe de ce a ajuns să aibă datele cardului salvate acolo”, a explicat Alina Iacomi.
Acestea sunt doar câteva dintre cele mai utilizate opțiuni de către clienți, pentru că Home’Bank oferă peste 130 de funcționalități utilizatorilor săi.
Citește și:
Una dintre direcțiile pe care banca s-a axat în ultima vreme a fost cea de personalizare a experienței.
„Eu îmi doresc ca fiecare client Home’Bank să ajungă să se logheze în aplicație și să simtă că este a lui, dincolo de banii lui. Și în această direcție a personalizării, avem lansată opțiunea de personalizare a plăților. Sunt peste 15 opțiuni de plată în Home’Bank și fiecare dintre noi avem propriul mod de a ne comporta față de plăți. Prin această opțiune de personalizare, fiecare dintre noi alege opțiunile de plată preferate sau cel mai des utilizate și le aduce în caruselul din prima pagină, pentru a avea un acces cât mai rapid.”
În seria personalizării, intră și opțiunea de a da un nume dispozitivului de încredere care este asociat cu aplicația Home’Bank, dar și o nouă opțiune care urmează a fi lansată, posibilitatea de a personaliza notificările push.
Citește și:
Fiecare client va putea alege din portofoliul său de conturi pentru care conturi dorește să primească notificări push, va putea stabili o limită minimă a tranzacției dincolo de care să primească notificările push, precum și posibilitatea de a stabili un sold minim al contului său curent, care, odată ce este atins, va determina o notificare prin care Home’Bank îl va atenționa.
De fapt, ceea ce face banca prin aplicația sa de mobile banking este să urmeze trei direcții care ajută la dezvoltarea Home’Bank.
„Primul este cel al suitei de funcționalități și anume a ceea ce utilizatorul vede și simte în interfața aplicației, fie că vorbim de lucruri noi pe care nu le avem, fie că vorbim de regândirea și redesenare a unor funcționalități existente, tocmai în spiritul acestei experiențe digitale cât mai bune. Obiectivul nostru este ca fiecare client să știe că funcționalitatea X se găsește în aplicație dar și unde o localizează în aplicație când are nevoie de ea. Al doilea pilon în care investim foarte mult este zona asta de securitate și fraudă. Și aici este, de fapt, o știință legată de modul în care îmbini protecția pe care o oferi clientului fără a strica experiența în utilizare. Și nu în ultimul rând, investim în tehnologie”, a detaliat Alina Iacomi.
Provocările Home’Bank
Una dintre marile provocări este ușurința, modalitatea prin care aplicația să fie ușor de utilizat pentru oricine. Iar modul prin care ING Bank face acest lucru este prin feedbackul clienților.
Citește și:
Este organizată vocea clientului, axată pe principalele categorii de produse și servicii din aplicații, unde ascultăm, de la plângeri și reclamații, până la sugestii de îmbunătățire.
Ratingul aplicației Home’Bank din magazinele de aplicații ale Apple și Google este esențial și urmărit în permanență.
99% dintre toate interacțiunile clienților persoane fizice cu banca ING se întâmplă în Home’Bank și doar 1% reprezintă vizite în sucursale sau apeluri în call-center.
Există numeroase funcționalități de securitate în Home’Bank, sunt aplicate toate standardele tuturor regulamentelor, de la PSD2 la cele mai bune practici în materie de securitate. Iar ceea ce trebuie reamintit în permanență utilizatorilor este ca niciodată să nu divulge sub nicio formă credențialele de acces.
Citește și:
Ce urmează?
Banca are în implementare, în diverse stadii, funcționalități noi. Va fi lansată o experiență complet redesenată și retehnologizată a tuturor opțiunilor de plată în lei, în aplicația mobilă.
Urmează două opțiuni noi de legate de fraudă, un nou proces de înregistrare a dispozitivului de încredere, mult mai explicit și vizibil pentru client și, de asemenea, opțiunea de geo-localizare, de care se poate folosi aplicația ca element suplimentar pentru a proteja clientul atunci când detectează activități ce nu corespund profilului anterior.
Și, nu în ultimul rând, în toamnă va fi lansată Garmin Pay, opțiunea de plată cu dispozitive de tip Garmin.
Revenim cu alte inovații în materialele următoare. Până atunci stați informați și alegeți inteligent!
Transcriptul pentru acest articol a fost realizat cu ajutorul soluției software Vatis Tech care asigură cea mai bună acuratețe în limba română (95%).
Citește și:
Foto: Dreamstime