Salt Bank este pregătită pentru lansarea produselor și serviciilor, iar Gabriela Nistor, Director General Salt Bank, a fost în studioul Future Banking pentru a explica ce urmează în construcția primei neo-bănci 100% românești, care se va „deschide” de la începutul lunii aprilie.
„Ne numim Salt Bank, salt pe românește, nu sare pe englezește, pentru că reprezentăm un salt în tehnologie și, în tot conceptul de neo-bănci, toate serviciile pe care o să le aducem vor reprezenta într-adevăr un salt în banking, în tehnologie.”
Echipa băncii este pregătită de lansare. În primă fază, se derulează faza de pre-înrolare, care a început din 4 martie, cu cei care au dorit să devină clienți.
„Utilizatorii puteau să se înscrie în platforma noastră de pre-înrolare și ulterior fiecare persoană putea invita alți prieteni, iar cei care au invitat cel puțin trei prieteni cu succes, care ulterior și ei s-au pre-înrolat devin clienți ai băncii, înaintea lansării oficiale.”
Această etapă a generat multă agitație, ceea ce a dus la refacerea planurilor de pre-lansare, având în vedere că peste 80.000 de oameni și-au arătat intenția de a deveni clienți Salt Bank.
Citește și:
Fondatorii
Dacă ați descărcat aplicația, ați văzut că aveți posibilitatea de a deveni fondator al băncii. Gabriela Nistor a spus că este un concept la care s-au gândit mult și care face diferența în piață. Ce presupune acest lucru?
„Persoana care ne-a arătat încredere, s-a pre-înrolat, devine client ajunge să fie fondator al băncii, primește cinci puncte de fondator. Aceste puncte au o valoare foarte mică, de 10 bani fiecare. Valoarea fiecărui punct de fondator se multiplică odată cu creșterea numărului de clienți, ceea ce înseamnă că și fondatorii pot contribui la creșterea noastră în timp. Este un program pe care vrem să-l derulăm pe o perioadă de un an.”
După lansare, un fondator poate invita ulterior alți prieteni, iar dacă aceștia devin clienți ai băncii, respectivul fondator mai adună puncte, câte unul pentru fiecare client recomandat.
Citește și:
Ideea de fondatori creează de fapt o comunitate, a clienților Salt Bank, cei care sprijină proiectul și pot veni cu idei sau cu propuneri. „Ideile se votează, vedem ce la ce să lucrăm în continuare. Astfel, această comunitate, împreună cu noi, pot să ne spună în ce direcție să mergem.”
Evident, există și beneficii tangibile și imediate pentru fondatori. A fost realizat un pachet financiar, care include un card platinum, o asigurare de călătorie pentru client și familia acestuia, acces cu prioritate în Care Center.
Dezvoltarea Salt Bank
Până la lansarea oficială, toate procesele s-au petrecut la foc continuu. A fost implementată tehnologia, una avansată, fiind introduse concepte noi în piață, pe partea de core banking, de platformă bancară. O altă inovație pe partea de tehnologie este legată de faptul că totul se întâmplă în cloud.
Citește și:
Furnizorul de tehnologie este Engine by Starling, cu platforma sa bancară de tip SaaS Cloud (Software as a Service). Platforma deservește Starling Bank, care are deja peste 3,6 milioane de clienți în Regatul Unit.
Gabriela Nistor a menționat că un astfel de concept de software înseamnă servicii externalizate, ceea ce a dus la obținerea unor aprobări complexe din partea autorităților de reglementare.
În același timp, s-a completat și echipa, care a ajuns în prezent la 200 de angajați, iar estimarea pentru finalul lui 2024 este de 300 de persoane.
„În zona de tehnologie și Care Center am alocat resurse importante, intenționăm să creștem puternic în continuare. Căutăm talente, oameni care pun suflet la acest proiect, prima neo-bancă din România, pentru publicul țintă de aici.”
Ceva în plus
Diferențiatorul în cazul Salt Bank este Care Center-ul, fiind zona care a primit foarte multă atenție încă de la construcția business planului.
Citește și:
„Noi suntem între ceea ce reprezintă o bancă tradițională, avem licență bancară și tot ceea ce trebuie pentru a fi o bancă, suntem o bancă, dar ne comportăm și ca un fintech. Și ne-am uitat foarte atent la ofertele ambelor părți, iar ceea ce am observat a fost că partea de suport pentru clienți nu este atât de bine dezvoltată.”
Astfel că planurile de dezvoltare au fost realizate în jurul unei aplicații ușor de folosit, intuitivă și a acestui Care Center, unde sunt oameni, nu roboți, cu care utilizatorii pot vorbi și pot rezolva problemele cu care se confruntă.
Ce urmează?
Gabriela Nistor a spus că aplicația este deschisă pentru cei pre-înrolați, cei care au recomandat alți prieteni și apoi va fi disponibilă pentru toată lumea.
„Clienții nu vor vedea o aplicație finală completă, vor vedea un minimum viable product. Vor avea un cont curent, un card, vor putea să economisească bani. Există și o secțiune dedicată investițiilor în unități de fond, la început doar ca vizualizare. După aceea o să deschidem și partea de vânzare. Intenționăm să ne dezvoltăm mult și pe partea aceea.”
Din feedbackul primit de la clienții țintiți s-a constatat că sunt interesați de investiții, unii știu ce să facă, alții vor să învețe, iar Salt Bank le va oferi și posibilitatea de a economisi și de investi, dar și de învăța despre acestea.
Citește și:
Aplicația are o abordare simplă și directă, cu posibilitatea de a urmări cheltuielile, intrările de venituri.
„Ceea ce veți vedea la lansare nu va fi și ceea ce veți vedea la sfârșitul anului în aplicație, pentru că avem un plan rapid de dezvoltare, cu multe servicii și funcționalități. De asemenea, la început aplicația este destinată doar persoanelor fizice, dar intenționăm ulterior să deschidem și către persoane fizice autorizate și în viitor cu siguranță drumul se va tot deschide.”
S-a lucrat foarte mult la arhitectura aplicației, la experiența de utilizare, astfel încât totul să fie foarte simplu pentru client, să vadă la început lucrurile pe care vrea să le vadă imediat.
Foto: Sorin Moisă