ING Bank a digitalizat mai multe etape din procesul de acordare a unui credit ipotecar, iar acest fapt a fost bine primit de clienți, a spus Eleni Skoura, Executive Board Member, Head of Retail Banking, ING Bank Romania, pe scena evenimentului Digital Banking Scorecard.
„Am digitalizat în mod complet prima parte a procesului, pre-aprobarea financiară pentru un credit ipotecar acum doi ani. În anul trecut, am automatizat etapa de analiză a imobilelor aduse în garanție la creditele ipotecare. Dacă toate condițiile sunt întrunite, prin aceste două implementări putem să aprobăm creditele ipotecare în mai puțin de o săptămână.”
Eleni a menționat că s-a înregistrat o creștere de 20% ale creditelor ipotecare în primele două luni ale acestui an.
ING Bank se referă la acest gen de servicii bancare ca „lifestyle banking” sau „real life banking”, în sensul în care analizează în profunzime nevoile clienților pentru a le oferi soluțiile și produsele de care aceștia au nevoie, totul într-o manieră transparentă, etică și potrivită pentru ei.
Citește și:
Eleni Skoura s-a referit și la noul produs lansat de bancă, 100% digital, care este un cont de cheltuieli comune pentru până la patru persoane, ING Together.
„Pentru a beneficia de acest produs, clienții nu trebuie să vină în sucursale, totul se poate face de oriunde, direct în Home’Bank. De exemplu, patru studenți care locuiesc împreună și plătesc chiria și facturile în comun pot beneficia de acest produs pentru a-și gestiona mai bine cheltuielile și veniturile.”
Oficialul ING și-a exprimat opinia și față de cum văd generațiile tinere, Z și Alpha, serviciile bancare. Dorințele acestor generații va duce la o transformare completă a sistemului financiar, prin colaborări cu diverse alte companii, chiar sectorul public, pentru a oferi servicii sofisticate. Un atu în plus va fi inteligența artificială, care va genera funcționalități complexe.
Citește și:
Eleni a mai spus că tinerii sunt cetățeni responsabili și acordă o mare atenție la modul în care companiile, inclusiv băncile, au în vedere dezvoltarea sustenabilă.
Personalizarea în sistemul bancar nu trebuie să rămână doar un slogan de marketing. Prin datele despre clienți, pe care le are banca la dispoziție și cu care utilizatorii au fost de acord să fie analizate de instituție, pot fi oferite promoții, oferte și produse care sunt potrivite nevoilor individuale ale fiecărui client.
„Pentru noi, personalizarea înseamnă, ca la momentul potrivit, să venim cu informația care trebuie pentru client, nu neapărat produse.”
Întrebată despre perspectivele macroeconomice, Eleni Skoura a spus că, pentru ING Bank, primele două luni din acest an au fost cele mai bune, comparativ cu perioadele similare din ultimii cinci ani, în ceea ce privește apetența pentru creditele de consum pentru persoane fizice, dar și pentru cele ipotecare.
Citește și:
+
În cadrul evenimentul Digital Banking Scorecard, s-a lansat și raportul Digital Banking Scorecard 2024.
Digital Banking Scorecard este un eveniment Future Banking și realizat cu sprijinul:
Main Partner: Natech Financial Software
Silver Partners: Raiffeisen Bank, IDnow, First Bank, ING Bank, BCR, Namirial, Garanti Bank
With the Support of: Libra Internet Bank, Ropeco.
Foto: Ovidiu Udrescu