Companiile care au integrat deja tehnologii digitale monitorizează eficiența financiară a investiției, iar impactul estimat depășește 30%, conform studiului „Digitalizarea în IMM-urile din România 2023", realizat de MKOR Consulting.

Studiul a arătat că 57% dintre IMM-urile participante măsoară impactul digitalizării în cifra de afaceri. Acest procent este chiar mai mare în cazul companiilor mijlocii, de 66%. În opinia decidenților participanți la studiu, succesul proiectelor de digitalizare este asigurat de trei piloni cheie: abordarea strategică, resursele financiare și expertiza digitală.

„Digitalizarea mediului de afaceri este un subiect pe care l-am mai abordat în studiile noastre. Am reluat subiectul pentru că digitalizarea afacerilor a devenit esențială pentru a rămâne competitiv pe piață și pentru a îmbunătăți eficiența și productivitatea companiilor. De data aceasta, ne-am concentrat asupra IMM-urilor. Deși acest segment are cea mai mare pondere în rândul companiilor din România, provocările pe care le întâmpină în procesul de optimizare digitală sunt pe măsură. De aceea ne-am propus să vedem care este abordarea celor care au integrat deja tehnologii digitale în business-ul lor”, spune Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.

Afacerile mici pun mai mult accent pe definirea clară a unei direcții adaptate nevoilor de optimizare digitală la nivelul întregii companii. În ceea ce privește prioritățile investiționale, focusul diferă în funcție de mărimea companiei. Patru din zece microîntreprinderi consideră esențială investiția în tehnologii adecvate, în timp ce un procent similar, dintre firmele mijlocii, prioritizează dezvoltarea expertizei digitale în plan intern.

În alegerea soluțiilor de digitalizare, obiectivele cheie sunt atingerea eficienței operaționale și gestionarea datelor disponibile.

Astfel, 67% dintre IMM-uri caută tehnologii digitale pentru optimizarea proceselor și fluxurilor de lucru și jumătate caută soluții de managementul datelor. În etapa de documentare preachiziție, decidenții apelează cel mai frecvent la recomandările primite de la partenerii de afaceri.

Studiu complet e disponibil aici.

Foto: Dreamstime