2022 a fost un an al digitalizării pentru compania Agra Asigurări, singura societate din România dedicată exclusiv asigurărilor agricole.
Compania a dus digitalizarea la un nivel superior în piața asigurărilor, prin îmbunătățirea constantă a procesului de evaluare a daunelor cu ajutorul tehnologiei și lansarea platformei online dedicată brokerilor. La nivel național, compania și-a consolidat echipa cu 50 de evaluatori de daună, iar pentru anul 2023 își propune dezvoltarea paletei de produse pentru a le oferi fermierilor din România soluții adaptate la problemelor cu care se confruntă.
Pentru a face față cererii în creștere pentru polițele agricole, compania a decis să-și extindă echipa operațională cu 50 de evaluatori de daună. Astfel, asigurătorul agricol a organizat pe parcursul anului mai multe programe de școlarizare pentru evaluatorii de daună, în funcție de nivelul de pregătire al acestora, acoperind atât informații tehnice despre procesul de asigurare (condițiile de asigurare, riscurile asigurării), cât și metodele de evaluare a daunelor și particularități ale culturilor.
Citește și:
„Extinderea și dezvoltarea echipei operaționale la nivel național a fost unul dintre cele mai importante obiective de anul acesta, pe care l-am și îndeplinit cu succes. Am construit o echipă diversă, de la tineri absolvenți de studii agricole până la ingineri agronomi sau fermieri cu experiență. Un lucru îmbucurător pentru noi a fost deschiderea acestora față de metodele digitale, iar acest lucru ne-a dat posibilitatea să fim operativi, atât pe partea de ofertare, cât și avizare a daunelor”, spune Horia Lupu, directorul general al Agra Asigurări.
Încă de la înființarea sucursalei, compania a emis polițele în format electronic și evaluarea daunelor s-a produs digital cu ajutorul tabletelor, însă anul 2022 a însemnat pentru Agra Asigurări un proces de dezvoltare la nivel digital, având o evoluție pozitivă. Aproximativ 94% dintre avizările de daune s-au avizat digital, fără să fie necesar ca fermierii să contacteze telefonic reprezentanții companiei.
Citește și:
Compania a continuat implementarea planurilor de digitalizare în domeniul asigurărilor agricole și a lansat în Septembrie prima platformă digitală pentru brokeri, pentru a susține procesul de vânzare, precum și posibilitatea de a emite oferte și în varianta offline.
Pentru anul 2023, compania își propune să-și consolideze poziția pe piața asigurărilor agricole din România și să-și extindă portofoliul de produse, alături de îmbunătățirea proceselor și a procesului de lucru, în beneficiul clienților și al colaboratorilor.