În primul trimestru al anului 2022, grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată în valoare de 384 de milioane de euro. În cifra de afaceri consolidată sunt incluse Orange România, Orange Romania Communications și Orange Money.
Comparativ cu trimestrul 1 al anului trecut, când cifra de afaceri era de 264 de milioane de euro, observăm că veniturile sunt în creștere. Este adevărat că veniturile consolidate din acest an includ și rezultatele Orange Romania Communications.
Dinamica pieței în T1 2022 este reflectată de creșterea vânzărilor de echipamente, în pofida contextului global nefavorabil pricinuit de lipsa stocurilor, dar și de diminuarea veniturilor din servicii, provocate de scăderea ratelor de terminație.
„Intens poate fi cuvântul care descrie cel mai bine aceste prime 3 luni ale lui 2022, un trimestru în care eforturile noastre au fost îndreptate și mai puternic către clienți, într-o reală tornadă operațională provocată de contextul socio-economic dificil și de criza politico-militară și umanitară dată de războiul din Ucraina. Un astfel de efort a fost continuitatea comunicării cu Ucraina, pe fondul preocupării noastre de a ține oamenii aproape, conectați, și al responsabilității Orange față de societate. În cel mai scurt timp, ne-am mobilizat și am venit în sprijinul tuturor celor afectați de criza din Ucraina cu soluții urgente pentru a-i ajuta să comunice ușor cu cei apropiați și să aibă acces rapid la informație, demonstrând, astfel, solidaritatea noastră față de poporul ucrainean”, a menționat Liudmila Climoc, CEO Orange România.
La 31 martie 2022, grupul Orange România oferea servicii mobile către 10,5 milioane de clienți (n.r. – baza de clienți de consolidată pentru toată entitățile grupului, iar clienții sunt considerați RGU – unități generatoare de venituri), servicii fixe în bandă largă către 1,32 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,5 milioane de clienți. Numărul total de clienți a scăzut marginal de la 10.640.000 în trimestrul 1 2021.
Citește și:
Pentru Orange în România, trimestrul întâi a fost marcat de finalizarea tranziției Orange Romania Communications (fostul Telekom România Communications) către brandul Orange. A fost lansată și prima ofertă comună de servicii fix-mobil destinată tuturor clienților Orange și Orange Romania Communications. Cele două companii continuă să funcționeze ca două entități juridice separate.
„În pofida provocărilor, rezultatele noastre sunt pozitive și ne confirmă faptul că produsele și serviciile Orange posedă cel mai înalt nivel de calitate. Cele două mari milestones pentru noi, schimbarea numelui operatorului Telekom Romania Communications în Orange Romania Communications și finalizarea tranziției sale către brandul Orange, încununate de prima ofertă comună de servicii fix-mobil pentru toți clienții Orange, au fost dublate de alte realizări importante. Printre acestea se află furnizarea accesului la conectivitate către noi clienți, fructificarea de către Orange Business Services a dinamismului zonei de IT&C, cât și interactivitatea și accesibilitatea serviciilor digitale, segment mult apreciat de utilizatori”, a mai explicat CEO-ul Orange România.
Creștere accelerată a serviciilor digitale
În T1 2022, YOXO, abonamentul 100% digital, la preț minimal și fără limite contractuale, a ajuns la o bază de clienți de aproape 3 ori mai mare față de aceeași perioadă a anului precedent.
Citește și:
În plus, utilizarea serviciului My Orange și numărul clienților care au optat pentru zona de e-commerce și servicii digitale au continuat să crească în T1 2022. Această tendință a fost susținută de ofertele digitale exclusive, cât și de funcționalitățile îmbunătățite în aplicație pentru tranzacțiile procesate digital. O creștere semnificativă au avut-o și canalele de chat bot, Djingo, respectiv voice bot, Djia. Numărul de conversații cu Djingo a crescut în T1 2022 cu 40% față de T1 2021, în timp ce jumătate de milion de clienți au discutat în primul trimestru al anului cu Djia.
Soluțiile de cloud și securitate cibernetică sunt cele mai cerute
Primul trimestru al anului 2022 a fost marcat de o creștere a veniturilor totale din servicii pentru companii față de aceeași perioadă a anului 2021, continuând tendința ultimilor ani. Segmentul IT&C rămâne cel mai dinamic, cu creșteri semnificative în zona de securitate cibernetică și Cloud. La nivelul ultimelor 3 luni, veniturile din servicii mobile au fost în creștere, completând celelalte verticale în ascensiune, în contextul extinderii conceptului de birou de oriunde.
Citește și:
Extinderea rețelei
Pe parcursul T1 2022, peste 11.000 de locuitori din 50 de localități din mediul rural au primit acces la conectivitate 4G, procentul de acoperire fiind de 98,38% din populație, în timp ce 89 de noi localități din mediul urban și rural s-au bucurat de avantajele rețelei 4G+, procentul de acoperire atingând 72,48% din populație.
În ceea ce privește rețeaua 5G, aceasta este disponibilă astăzi clienților din 17 orașe. Tot în acest trimestru, capacitățile 5G au fost testate cu succes în premieră în laboratorul 5G Orange din România, unde a fost realizat primul apel de date ce folosește nativ doar infrastructura 5G, respectiv rețeaua de tip StandAlone (5G SA), ceea ce permite uRLLC (Ultra-Reliable Low Latency Communications), oferind latență de sub 5ms și capacitate mare de transfer a datelor în partiții dedicate ale rețelei 5G.
Citește și:
De menționat
Începând cu 17.02.2022, ca urmare a achiziției a 54% din acțiunile operatorului de servicii fixe Orange Romania Communications, Orange România a schimbat modelul de raportare a rezultatelor financiare, pentru a se alinia la modelul grupului Orange și pentru a avea același referențial între Orange România – Orange Romania Communications.
Sursă foto: Credit foto: Photo 15748899 © Lucian Milasan | Dreamstime.com