Raiffeisen Bank a încheiat trimestrul al treilea din 2021 cu o performanță financiară bună, obținând un profit net de 645 milioane de lei, cu 11% peste perioada similară din 2020.
Veniturile operaționale, dar și cheltuielile operaționale s-au păstrat aproximativ la același nivel din 2020. Activitatea tranzacțională s-a intensificat în 2021, veniturile din comisioane revenind la nivelurile înregistrate înainte de pandemie.
Pe de altă parte, veniturile din dobânzi au fost afectate de deprecierea marjelor de dobândă, în contextul scăderii ratelor de piață și de practicarea unor prețuri competitive pentru a susține clienții și economia. Astfel, creșterea veniturilor băncii a fost de doar 1%, an la an.
„Am avut o evoluție foarte bună în primele trei trimestre din 2021 și mă bucur să văd creșterea activității de creditare, pe de-o parte și pe de altă parte, un comportament foarte bun de plată al clienților noștri, semn că am depășit cu bine primele valuri ale pandemiei. Costul riscului a scăzut considerabil în 2021 față de 2020, când am avut o abordare mai degrabă conservatoare pentru a ține pasul cu deteriorarea mediului economic. Spuneam la finalul anului trecut că sunt convins că împreună vom traversa cu bine această criză sanitară și economică, iar rezultatele de astăzi confirmă acest lucru. În primele 9 luni ale anului 2021 portofoliul nostru de credite nete a crescut cu 13% (an la an) – 12% la persoane fizice, 17% la IMM și 14% la corporații mari și medii, în condițiile în care am adaptat oferta noastră și am continuat să ne susținem clienții și economia cât am putut de mult”, a spus Steven van Groningen, președinte & CEO Raiffeisen Bank.
Investițiile Raiffeisen Bank au fost direcționate în continuare, cu precădere, spre îmbunătățirea continuă a capabilităților digitale și dezvoltarea profesională a echipei, pentru a răspunde cât mai bine și mai rapid nevoilor clienților.
Citește și:
Depozitele clienților au ajuns la 46,5 miliarde de lei în T3 2021, o creștere cu 14% față de 30 septembrie 2020.
Finanțare sustenabilă
Soldul creditelor nete acordate IMM la T3 2021 a marcat o creștere importantă de 17 %, comparativ cu aceeași perioada a anului trecut, susținută de programul IMM Invest, dar și de programele Fondului European de Investiții (EIF). Ca partener al clienților IMM și ca instituție bancară participantă la schemă de ajutor de stat, prevăzută în OUG nr. 130/2020, în primele nouă luni ale anului 2021, 2.900 de beneficiari au încasat în conturile deschise la Raiffeisen Bank aproape 100 milioane de euro, în vederea susținerii activității lor, într-o perioada complicată.
De asemenea, banca se pregătește pentru implementarea unor noi instrumente financiare ce vor fi lansate de către instituțiile financiare internaționale prin Planul Național de Redresare și Reziliența, cu scopul de a îmbunătăți accesul la finanțare al IMM-urilor și a le acorda sprijin în procesul de tranziție către modele de afaceri sustenabile.
Citește și:
Programul dedicat start-up-urilor, Factory by Raiffeisen a atras anul acesta 150 de antreprenori care și-au înscris ideea de afaceri în programul de finanțare. Pe componentă educațională a programului Factory, Startup Studio, în primele 2 ediții, 170 de antreprenori au fost selectați să-și analizeze ideile de afaceri alături de specialiști din Raiffeisen Bank sau mentori externi.
În septembrie 2021, departamentul de Investment Banking a încheiat cu succes plasamentul privat al obligațiunilor emise de Libra Internet Bank. În calitatea sa de coordonator global și manager, Raiffeisen Bank a organizat și condus proiectul ce s-a finalizat prin atragerea de la investitori instituționali și privați a sumei de 27,8 milioane euro, printr-o emisiune de obligațiuni preferențiale, de tip senior, denominate în euro, cu maturitate șapte ani, destinate consolidării bazei de datorii eligibile (MREL).
Citește și:
În cele 9 luni ale anului 2021 banca a acordat un volum de credite de consum pentru populație cu aproximativ 55% mai mare decât în perioada similară a anului 2020, punând accent pe automatizarea și îmbunătățirea proceselor de creditare. Dacă vorbim de creditele imobiliare, atât prin produsul propriu de finanțare al băncii, cât și prin participarea la programul Nouă Casă, banca a acordat cu aproximativ 50% mai multe credite, ca volum, decât în aceeași perioada a anului trecut, încurajând mai ales achiziția de imobile verzi. Aproximativ 40% din totalul locuințelor finanțate de banca au clasa energetică A.
Digitalizare în ritm susținut
În luna septembrie 2021, portofoliul de clienți digitali activi persoane fizice al băncii a depășit cifra de 1.000.000. Banca și-a adaptat aplicațiile pentru o experiență digitală cât mai ușoară pentru utilizatori. Un exemplu este aplicația Smart Mobile: a fost lansat fluxul de înrolare clienți direct în aplicație, operațiuni de blocare a cardurilor cu reemiterea lor, recuperarea codului de utilizator, vizualizarea codului PIN al cardurilor, actualizarea unor date personale, etc.
Citește și:
Posibilitatea de a obține un credit de nevoi personale Flexicredit 100% online, în câteva minute, și subscrierea de unități emise de fondurile de investiții administrate de S.A.I. Raiffeisen Asset Management S.A. („RAM”), pentru clienții eligibili, au fost foarte bine primite anul acesta de către clienții persoane fizice, utilizatori ai aplicației Smart Mobile.
O altă componentă importantă este cea de bancassurance. Alături de partenerul UNIQA, banca oferă acum posibilitatea achiziționării de asigurări online, direct de pe site-ul băncii.
Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieței cardurilor de credit din România, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Cu peste 2 milioane de carduri de debit active, numărul tranzacțiilor e-commerce efectuate de persoane fizice, prin intermediul acestora a crescut cu 70%, față de primele 9 luni ale anului trecut.
Citește și:
Raiffeisen Bank are peste 20 de ani de activitate pe piață bancară din România și peste 2,22 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. Banca are peste 4.600 de angajați, 300 de agenții în toată țară, 660 de ATM-uri, 450 de mașini multifuncționale (MFM-uri) și o rețea de peste 25.600 de POS-uri.