Astfel, recompensa imediată (instant gratification – n.r.) determină băncile să își revizuiască toate procesele, inclusiv cel de creditare, care, istoric vorbind, este dintre cele mai complexe, fiind necesare mult mai multe verificări decât pentru celelalte produse. Pentru a ajunge la un timp de răspuns foarte scurt, băncile trebuie să grăbească procesul de automatizare a întregului flux.

”Clienții nu mai sunt interesați doar să știe că le este acordat creditul, ci își doresc să obțină finanțarea cât mai repede pentru nevoia lor. Suntem nevoiți să simplificăm întregul proces și să alegem cele mai importante variabile în funcție de care să acorzi creditul și să fie independente de informațiile din documentele aduse de clienți sau declarațiile pe care aceștia le fac. ”, a explicat Roxana Cristea, Lending Tribe Lead ING Bank România.

Aceeași tendință este observată și în cadrul portofoliului de clienți al retailerului eMAG. ”Se vede clar această instant gratification pe tot lanțul de comandă, de când clientul vede un produs și până când îl primește. Clienții simțeau nevoia să primească și, să vadă imediat produsul, în aceeași zi, astfel că am investit foarte mult în zona de creditare online, pentru ca produsul să ajungă imediat la client, printr-un proces simplu, clar și transparent, iar pe partea de livrare să ajungă, la fel, în aceeași zi, ceea ce pentru București am reușit prin acele EasyBox-uri.”, a explicat la rândul său Mircea Balica, platform manager eMAG Payments.