Majoritatea românilor au carduri bancare la mai mult decât o bancă din România: conform unui studiu, 42% dintre români chestionați au două conturi bancare. Totuși pare că sunt și bănci cu care sunt fideli. ING Bank România este lider în sectorul bancar local în ceea ce privește loialitatea clienților, conform rezultatelor studiului Global Banking Benchmarks Report, realizat de NPS Prism, platforma de evaluare a experienței clienților, parte a companiei de consultanță în management Bain & Company.
Cercetarea, realizată în premieră în 22 de țări, a analizat rezultatele sondajelor efectuate în rândul consumatorilor de servicii bancare, pentru a evalua sentimentul acestora cu privire la produsele „cont curent” și „cont de economii”. ING Bank România este lider în ceea ce privește loialitatea clienților cu privire la utilizarea produsului „cont curent”.
Citește și:
„Ne bucură foarte mult această recunoaștere din partea clienților, mai ales că 2024 este un an aniversar, în care ING Bank împlinește 30 de ani de activitate pe plan local. Misiunea noastră, de a oferi excelență în experiența oferită clienților și de a inova în permanență prin digitalizare, a fost astfel îndeplinită, iar acest lucru ne motivează ca, în fiecare zi, să ne străduim să oferim servicii din ce în ce mai bune. Suntem recunoscători celor 1,8 milioane de clienți care au arătat că ne sunt loiali și care apreciază modul în care am construit experiența lor în utilizarea conturilor curente de la ING Bank. De asemenea, le mulțumim celor aproximativ 4.000 de colegi care lucrează pentru brandul ING și au muncit din greu pentru a oferi clienților noștri cele mai bune soluții pentru nevoile lor” – Roxana Petria
Citește și:
Tribe Lead Customer Engagement, Retail Banking, ING Bank România.
Pe lângă ING Bank România, distincția a mai fost obținută de către colegii ING din Polonia, Spania și Germania
Raportul Global Banking NPS Benchmarks, realizat pentru prima dată la nivel global în 2024, ajută băncile să evalueze performanțele de loialitate în funcție de țară și regiune și oferă o privire de ansamblu asupra modului în care variază loialitatea clienților și asupra factorilor care determină experiențele pozitive. Această recunoaștere relevă modul în care băncile oferă experiențe pozitive clienților în utilizarea celor mai populare produse bancare (contul curent și contul de economii).
Prin compararea performanțelor între regiuni, raportul permite băncilor să înțeleagă mai bine unde câștigă sau pierd și de ce și le ajută să facă îmbunătățiri care, în final, vor conduce la creșterea cotei de piață, potrivit autorilor raportului.
Citește și:
Metodologia raportului
Raportul Global Banking Benchmarks a fost realizat pe baza datelor colectate în intervalul trimestrului 3 al anului 2023 și până în al doilea trimestru din 2024 și oferă informații despre cele mai recente preferințe ale clienților în peisajul bancar global. Elaborat de Bain & Company, creatorii indicatorului Net Promoter Score, acest raport utilizează Net Promoter Score pentru a măsura disponibilitatea clienților de a recomanda o companie, un produs sau un serviciu pe o scară de la 0 la 10. În mod specific, raportul se concentrează pe NPS de produs (pNPS), care evaluează satisfacția clienților cu privire la produsele de conturi curente și conturi de economii ale unei bănci.