În 2022, potrivit Institutului Național de Statistică (INS), un procent record de 66% dintre românii în vârstă de 16–74 ani, care au folosit internetul, au cumpărat produse și servicii. Procentul e în creștere cu 8,7% față de anul 2021.
Din totalul persoanelor care au comandat online, 46,2% au efectuat comenzi și cumpărături online în ultimele trei luni, 31,8% în perioada cuprinsă între trei luni și un an și 22% cu mai mult de un an în urmă. Pe medii de rezidență față de anul precedent, datele INS arată că ponderea persoanelor care au comandat bunuri pe internet a crescut atât în mediul urban, cu 7%, cât și în mediul rural cu 10,8%.
„Un calcul simplu ne arată că un drum dus-întors până la magazin cu autoturismul personal, într-un oraș aglomerat, costă la fel sau chiar mai mult decât costul unei livrări făcute de curier și, mai mult decât atât, necesită timp care se pierde în trafic. De ce ar alege cineva o activitate stresantă, când are la dispoziție un mod mult mai confortabil și mult mai rapid pentru a face exact același lucru? Plasarea unei comenzi online a devenit atât de simplă, încât aproape jumătate dintre românii cu vârsta de peste 55 de ani o fac”, spune Cristian Pelivan, director executiv al ARMO.
Potrivit INS, printre produsele cele mai cumpărate prin intermediul internetului se află îmbrăcămintea (inclusiv cea sport), înregistrându-se o pondere de 77,2% din totalul persoanelor care au folosit comerțul electronic în ultimele trei luni în interes personal.
Citește și:
Pe locul al doilea în preferințe se situează livrările de la restaurante, lanțuri fast-food și servicii de catering, cu o pondere de 37,8%, urmate de produsele cosmetice, de înfrumusețare și relaxare, cu o pondere de 26,3%. Articolele sportive (exceptând îmbrăcămintea sportivă) dețin o pondere de 17,7% în categoriile de bunuri cumpărate pe internet în ultimele trei luni.
Foto: Pexels