Klarna, rețeaua globală de plăți și destinația de cumpărături bazată pe inteligență artificială, anunță lansarea raportului „The Future of Retail”. Datele din raport dezvăluie modul în care comercianții vor trebui să își adapteze oferta pentru a câștiga cumpărători în viitor.

Având în vedere cele mai recente inovații tehnologice, AI, AR și roboții vor domina cel mai probabil experiența de cumpărare din magazine și online, cu servicii precum Klarna, care deja integrează personalizări AI în produsele sale.

Klarna a vorbit cu peste 5.000 de consumatori din cinci țări și a făcut echipă cu un expert în retail pentru a explora modul în care va evolua viitorul shopping-ului. Raportul „The Future of Retail” include, de asemenea, predicții privind viitorul unora dintre principalii retaileri din lume și al ChatGPT, chatbot-ul de inteligență artificială dezvoltat de OpenAI, care a făcut echipă cu Klarna pentru a eficientiza cumpărăturile smoooth.

Studiul Klarna a examinat obiceiurile de cumpărare care vor exista peste 18 ani, atunci când membrii generației Z vor atinge vârsta de 40 de ani și, împreună cu milenialii, vor reprezenta principalii consumatori. Rezultatele dezvăluie predicții cu privire la modul în care tehnologiile emergente vor influența experiența de cumpărare, precum:

  • În fruntea listei de dorințe stă personalizarea ofertelor: 65% doresc ca experiența de cumpărături să devină mai personalizată în viitor, iar 36% sunt siguri că va fi, atât în magazin, cât și online.
  • Majoritatea celor care cumpără haine, nu le probează înainte să le cumpere: doar jumătate din respondenți cred că vor continua să probeze hainele cum o fac în prezent (53%). În schimb, 48% își doresc să folosească cabine de probă virtuale, 28% realitatea augmentată, iar 23% se vor baza pe realitatea artificială pentru a-i sfătui ce haine li se potrivesc cel mai bine.
  • Realitatea augmentată va îmbunătăți experiența de cumpărare în magazin: marea majoritate (81%) se așteaptă ca realitatea augmentată să le îmbunătățească experiența de cumpărare în magazin, iar o treime (37%) crede că această tehnologie va deveni una standard în majoritatea magazinelor.
  • Viitorul e contactless: Gen Z și Millennials (64%) sunt de acord cu predicția că peste 18 ani, în majoritatea magazinelor fizice, plățile se vor face exclusiv cu cardul, iar 31% din ei cred că această schimbare se va produce chiar în următorii cinci ani.

Pe lângă progresele tehnologice, viitorul planetei și creșterea economiei circulare sunt, de asemenea, printre prioritățile consumatorilor.

Generațiile mai tinere sunt de acord că economia circulară ar trebui să ocupe o cotă mai mare din totalul industriei de cumpărături și că moda trebuie să devină mai orientată spre sustenabilitate în viitor: 52% dintre respondenți își doresc modă mai sustenabilă în viitor, în vreme ce 57% vor ca economia circulară să ocupe o cotă mai mare din totalul industriei de cumpărături, iar unul din trei crede că va vinde (26%) și cumpăra (37%) haine pre-purtate mai des.

Pentru mai multe informații, studiul poate fi descărcat aici. Klarna a efectuat acest studiu online în colaborare cu agenția de cercetare Dynata în cinci țări (SUA, Marea Britanie, Germania, Franța și Suedia) în aprilie 2023, incluzând minimum 1.000 de respondenți în fiecare țară. Dimensiunile eșantionului sunt reprezentative la nivel național, incluzând atât utilizatori Klarna, cât și persoane care nu folosesc Klarna. În total, 5.055 de consumatori au participat la studiu, dintre care 1.108 din SUA.