Revolut a anunțat lansarea unui nou modul educativ creat pentru a crește prevenția față de fraude în rândul clienților. Modulul educativ este disponibil gratuit pentru cei peste trei milioane de clienți Revolut din România și cuprinde cinci cursuri dedicate tipologiilor de fraude cel mai des întâlnite.

Aceste cursuri, disponibile începând cu versiunea 9.22 a aplicației, constau în cinci lecții: o introducere în explicarea fraudelor, un curs despre scam-urile legate de achiziții și cumpărături, altul despre scam-urile legate de investiții, un curs despre uzurparea identității, altul despre fraudele cu preluarea conturilor. Toate aceste lecții au fost create de echipele de experți anti-fraudă din Revolut și pornesc de la tipurile de scam-uri cel mai des folosite de escroci.

Fiecare lecție include materiale care explică mecanismul de fraudă, cum clienții se pot proteja de acestea și arată exemple despre cum aceste fraude funcționează, pornind de la cazuri reale. La finalul fiecărei lecții, clienții își pot testa cunoștințele dobândite. Modulul educativ este gratuit și este integrat în aplicație în secțiunea Învață din Hub, fiind disponibil în limba română.

Potrivit celor mai recente date oferite de Global Anti-Scam Alliance, fraudele au generat în 2021 pierderi de peste 50 miliarde de euro și un studiu realizat recent de Revolut subliniază faptul că tot mai mulți utilizatori ai internetului se simt amenințați de fraude.

Cercetarea, comandată de Revolut și realizată de Dynata, arată că 83% dintre consumatorii din România au observat o amplificare a fraudelor online și a scam-urilor care fie i-au vizat în mod direct, fie au vizat prieteni sau cunoscuți sau ambele variante. 38% au recunoscut că au fost chiar ei victimele unor fraude, în ultimul an, iar 41% au indicat că știu de situații de fraudare a unor colegi sau prieteni. Doar 17% dintre respondenți declară că nu au remarcat o intensificare a fenomenului.

Deși fraudele sunt tot mai prezente, consumatorii admit că sunt „în ceață” atunci când se pune problema prevenției și a protejării lor de scam-uri și fraude. Potrivit studiului Revolut, 25% dintre utilizatorii de internet se simt foarte încrezători în capacitatea lor de a identifica eventualele fraude, în timp ce 11% nu au deloc încredere în propriile abilități.

Majoritatea respondenților (65%) declară că au încredere într-o oarecare măsură în priceperea personală de a identifica elementele unor fraude. Mai mult, 13% dintre consumatori spun că nu au auzit niciodată de scam-urile prin platformele de social media, 21% declară că își dau seama imediat dacă o reclamă de pe social media este falsă, iar 66% cred că și-ar putea da seama de asta doar dacă ar avea timp suficient ca să studieze cu atenție reclamele.