Revolut a depășit pragul de 4 milioane de clienți persoane fizice în România, adăugând peste 1 milion de utilizatori activi la baza de clienți din această piață, în mai puțin de un an. Romania este, în continuare, prima sa piață din UE după numărul de clienți retail și a doua după Regatul Unit, la nivel global.

Cifre cheie pentru piața locală:  

  • Un client român mediu a realizat 19 plăți cu Revolut/ lună în prima jumătate a anului 2024

  • Suma medie cheltuită pentru achiziții de diverse mărfuri și servicii, în primele șase luni ale anului, a fost de 384 euro (1.910 lei) per client 

  • Utilizatorii români au realizat peste 33 de milioane de plăți cu cardul, ca medie lunară, în perioada 1 ianuarie 2024 - 15 august 2024) 

  • În ultimele 12 luni complete, 79% dintre plățile cu cardul Revolut au fost efectuate la comercianți locali 

  • Suma medie economisită de un client Revolut din România, în perioada februarie - iulie 2024, a fost de 746 euro (3.711 lei) 

  • Cea mai mare sumă totală a transferurilor internaționale de bani efectuate dintr-o țară străină în România a provenit din Regatul Unit (916 milioane de euro, în ultimele 12 luni complete) 

  • Top 10 țări de unde s-au trimis sume importante de bani către utilizatorii Revolut din România, în ultimele 12 luni complete: Regatul Unit, Germania, Irlanda, Franța, Olanda, Italia, Belgia, SUA, Spania și Elveția 

  • Suma medie primită de un utilizator Revolut din România sub formă de transferuri internaționale, în ultimele 12 luni, a fost de 2.326 de euro (+5,37% față de anterioara perioadă de 12 luni complete) 

  • Suma medie trimisă de un utilizator român cu Revolut către destinatari din alte țări a fost de 1.774 euro, în ultimele 12 luni (+3% față de anterioara perioadă de 12 luni complete) 

  • Portofoliul de investiții în produsele oferite de Revolut este de 1.855 euro per client (în primele șase luni ale anului)

  • Românii care au călătorit și au folosit Revolut în străinătate în prima parte a vacanței de vară (iulie și prima jumătate a lui august) au cheltuit cel mai mult în Italia (42 milioane de euro), în Germania (38 milioane de euro) și Grecia (36 milioane de euro)

  • Turiștii străini care au vizitat România și au cheltuit cele mai mari sume în țara noastră în prima parte a vacanței de vară 2024 au fost britanicii (166 milioane de euro), urmați de germani (25 milioane de euro) și irlandezi (19 milioane de euro).  

Nu mai suntem cardul pe care îl folosești când mergi în Bulgaria pentru un curs mai bun, ci pentru tranzacțiile de zi cu zi. Acest lucru mă face să cred că suntem o bancă principală pentru foarte mulți români, indiferent dacă îți transferi sau nu salariul la noi”
Gabriela Simion, General Manager Revolut Bank UAB sucursala România

Revolut, fintech-ul global cu peste 45 de milioane de clienți retail, a depășit pragul de 4 milioane de clienți retail în România, prima sa piață din UE după numărul de utilizatori activi și a doua cea mai mare, după Regatul Unit, la nivel global. Banca digitală a procesat în ultimele 7 luni întregi, în medie, 103 milioane de tranzacții pentru clienții de pe piața locală, iar o treime dintre acestea au reprezentat plăți cu cardul (33 milioane de plăți). Cu un număr în creștere de clienți care folosesc Revolut ca un cont bancar principal, baza de clienți s-a dublat în ultimele 24 de luni, în condițiile în care în iulie 2022 avea 2 milioane de clienți activi. 

În ultimele peste 30 de luni, Revolut a fost constant aplicația financiară cu cel mai mare număr de descărcări, atât printre utilizatorii români de sisteme iOS, cât și printre cei care folosesc Android. 

”Diversificarea continuă a produselor și funcțiilor incluse în aplicație, ușurința utilizării și transparența în privința taxelor și comisioanelor au transformat Revolut în prima opțiune de digital banking pentru milioane de români. Revolut este mai mult decât o metodă de plată ușor de utilizat la cumpărături, fie în magazin, fie pe platforme de comerț online. Este banca din telefonul mobil care ajută clienții să își gestioneze întreaga viață financiară, începând chiar de la vârsta de 6 ani”, a declarat Gabriela Simion, General Manager Revolut Bank UAB sucursala România. 

”Revolut este un ghișeu digital unde orice client își rezolvă orice problemă financiară personală sau a familiei sale. De la conturi curente în peste 30 de monede la credite personale sau investiții în instrumente complexe precum ETF-urile sau obligațiunile guvernamentale și corporate, un client își rezolva tot ceea ce ține de bani cu aplicația noastră. Pe piața locală, și-a dobândit popularitatea grație transferurilor instant peer-to-peer, care au atins 72 de milioane de tranzacții de la începutul anului 2024, iar ulterior a devenit una dintre băncile digitale preferate ale românilor și un jucător fintech proeminent. Suntem mândri de impactul pozitiv pe care Revolut îl are asupra calității vieții clienților noștri și asupra pieței financiar-bancare locale în ansamblu. Le suntem recunoscători clienților români pentru încrederea lor”, a declarat Mariia Lukash, Head of Growth CEE.

De la un card de călătorie la un cont bancar principal 100% digital

De la lansarea sa în România, în 2018, românii au apelat cu încredere la transferurile instant realizate cu Revolut, atât pe plan național, cât și către alte țări, și au început să recomande aplicația pentru schimburile sale valutare avantajoase în peste 30 de valute. Treptat, aplicația a adăugat noi produse, a introdus o versiune pentru copii și adolescenți (Revolut ‹18), a lansat Conturile comune, funcția de împărțire a facturilor și, în ultimele 24 de luni, produse bancare clasice au adăugate la portofoliu, de la împrumuturi la conturi de economii. Clienții români au acum acces direct în aplicație la produse esențiale precum carduri și plăți pe plan local și internațional, până la produse bancare tipice care îi ajută să își crească fondurile personale sau să se bucure de experiențe turistice de calitate acasă sau în străinătate, într-un mediu sigur, controlat de ultimele tehnologii în domeniul protecției fondurilor personale. 

Revolut a făcut disponibile pentru clienții români produse bancare apreciate precum creditul de nevoi personale în lei, refinanțarea creditelor, conturile de economii cu dobândă, în moneda locală, dar și produse din domeniul investițional, precum acțiunile tranzacționate pe burse americane și europene, ETF-uri, fondurile flexibile de investiții în euro, dolari și lire sterline. Noi beneficii și avantaje au fost adăugate pentru clienții care dețin abonamente cu plată Premium, Metal și Ultra plans. La acest portofoliu s-au adăugat și produsele de lifestyle și călătorii (asigurare de călătorie, acoperirea pentru zboruri întârziate, discounturi la accesul pe lounge-urile aeroporturilor, date mobile prin eSIM, programul de loializare Puncte Revolut etc.).