Mai mult de trei sferturi (76%) dintre companiile active în sectorul telecomunicaţiilor raportează creşterea anuală a numărului de atacuri cibernetice, relevă raportul „Top 10 riscuri în telecom în 2023", realizat de EY.
În timp ce fiabilitatea reţelelor rămâne o problemă pentru consumatori, rezilienţa şi raza de acţiune a infrastructurii a coborât de pe primul loc în clasament pentru prima dată de la debutul pandemiei COVID-19 până pe poziţia a cincea.
Totodată, subestimarea imperativelor în schimbare în ceea ce priveşte securitatea şi încrederea a urcat de pe locul trei pe doi în radarul de risc în telecomunicaţii în 2023 şi, astfel, 76% dintre companiile telecom raportează o creştere a numărului de atacuri cibernetice de la an la an.
În acest context, patru din zece (39%) directori de securitate informatică din telecom (CISO) consideră că securitatea nu este luată în considerare în mod adecvat ca parte a investiţiilor strategice, iar în plus funcţia de securitate este subminată de relaţiile inadecvate cu activitatea comercială în general, în ciuda faptului că aceasta a devenit tot mai importantă în timpul pandemiei, lucru remarcat de 58% dintre CISO din telecom.
Citește și:
De asemenea, mai puţin de o treime (31%) dintre CISO consideră că relaţiile lor cu echipele de dezvoltare a produselor se bazează pe un nivel moderat sau ridicat de încredere.
CITEȘTE ȘI: Cum să faci cumpărături online fără griji
La nivel de consumatori, studiul anual de specialitate arată că aproape jumătate (46%) dintre aceştia cred că este imposibil să îşi păstreze datele personale în siguranţă, atunci când folosesc internetul. În acelaşi timp, 60% dintre consumatori se declară îngrijoraţi de creşterea preţurilor abonamentelor de bandă largă, în timp ce 45% consideră că plătesc prea mult pentru serviciile de conţinut.
Raportul EY constată că gestionarea deficitară a agendei de sustenabilitate devine o ameninţare din ce în ce mai urgentă pentru industrie, trecând de pe poziţia a cincea anul trecut pe locul patru în clasamentul pentru 2023.
Citește și:
Tot pe sustenabilitate, EY Global Climate Risk Barometer evidenţiază faptul că 39% dintre respondenţi nu dezvăluie o strategie „Net-Zero", un plan de tranziţie sau o strategie de decarbonizare specifică, în ciuda apelurilor tot mai numeroase la acţiuni concrete din partea tuturor părţilor interesate.
Aşteptările clienţilor în domeniul sustenabilităţii se intensifică, ceea ce pune o presiune în plus pe operatori pentru a ţine pasul. 39% dintre consumatori spun că furnizorii de conectivitate trebuie să facă mai mult pentru a răspunde preocupărilor legate de sustenabilitate, iar 68% dintre marile întreprinderi sunt mai interesate decât înainte de cazurile de utilizare 5G, care pot contribui la îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate.
La capitolul forţei de muncă, analiza citată relevă faptul că, în timp ce 91% dintre angajaţii din sectorul tehnologiei, media şi divertisment şi telecom (TMT) doresc să lucreze de la distanţă timp de două sau mai multe zile pe săptămână, 25% dintre echipele de conducere din TMT consideră că oamenii lor ar trebui să se întoarcă la birou cinci zile pe săptămână.
Citește și:
Mai mult, 53% dintre angajaţii respondenţi spun că intenţionează să îşi părăsească postul actual în următoarele 12 luni, comparativ cu o medie de 43% în toate sectoarele, după cum reiese din raportul EY „Work Reimagined Survey".
Primele zece riscuri incluse în raportul EY pentru 2023 sunt, în ordine: răspuns insuficient oferit clienţilor pe fondul crizei costului vieţii; subestimarea imperativelor în schimbare în materie de securitate şi încredere; eşecul de a îmbunătăţi cultura forţei de muncă şi modalităţile de lucru; gestionarea deficitară a agendei de sustenabilitate; incapacitatea de a accelera eficientizarea prin digitalizare; eşecul de a stabili rezistenţa şi raza de acţiune a infrastructurii; incapacitatea de a profita de noile modele de afaceri; eşecul de a maximiza valoarea activelor de infrastructură; angajarea ineficientă cu ecosistemele externe; Incapacitatea de a se adapta la peisajul de reglementare în schimbare.
Citește și:
Studiul „Top 10 riscuri în telecomunicaţii 2023" face parte dintr-o serie de rapoarte în curs de desfăşurare, concepute pentru a evidenţia cele mai importante riscuri cu care se confruntă sectorul telecom.
Analiza se bazează pe programul de cercetare sectorială al EY, valorificând perspectivele din sondajele EY în industrie şi în rândul consumatorilor şi aliniindu-le cu perspectivele în evoluţie ale practicienilor din sector.
Foto: Dreamstime