Datele oglindesc cel mai bine comportamentul consumatorilor online, iar în lunile ianuarie și februarie ale acestui an, după un final de 2024 puternic impactat de peisajul politic, una dintre cele mai mari provocări ale business-urilor din România este aceea de a capta clienți noi menținând costurile de marketing în limita profitabilității. Creșterea nivelului de concurență în campaniile Google Ads, Meta Ads și chiar Tik Tok Ads, precum și atenția publicului pe subiecte socio-economice și politice în mediul online are ca efect în continuare creșterea costurilor de promovare. Conform datelor înregistrate de MTH Digital, se înregistrează o creștere a Costului per Click (CPC) în campaniile Google Ads de 42% în primele două luni ale anului față de aceeași perioadă a anului 2024, și, specific pe segmentul de eCommerce, o creștere de 35%.
{{ image('content_image_1') }}
”Principala cauză a creșterii costului de marketing din observațiile noastre este dată de intrarea agresivă a platformelor internaționale de tip marketplace care cresc bid-ul prin cheltuielile masive în publicitatea online, dar și redistribuirea atenției utilizatorilor către conținut de tip News și Entertainment pe platformele care permit advertising. Creșterea costurilor de achiziție de trafic, păstrând bugetul la același nivel ca anul trecut, poate determina o ușoară scădere a numărului de click-uri și afișări ale reclamelor. În acest context, am mizat pe o abordare holistică, punând mai mult accent pe canalele care permit folosirea datelor proprii pentru optimizare, precum și zona de email marketing care ne ajută să maximizăm rezultatele generate de audiențele calde, deja familiarizate cu brandurile și chiar loiale acestora” a declarat Anca Toma, Head of Analytics MTH Digital.