Prezent pe scena Future Banking Summit, Mihai Cismasiu-Buda, Director, Sales, Data & Services, Romania, Croatia, Bulgaria, Israel, Mastercard, a menționat care sunt cele mai importante tendințe din mediul economic cu impact major în industria financiară. 

Mihai a declarat că Mastercard a observat două tendințe referitoare la plăți. „Consumatorii fac tranzacții, nu au redus cheltuielile. În al doilea rând, din cauza inflației, asistăm la o creștere a bonurilor medii.”

Oficialul Mastercard a menționat că, în perspectiva anului 2023, compania va continua să investească în siguranța tranzacțiilor și să favorizeze trecerea de la cash la card, în timp ce se preocupă de creșterea infrastructurii de acceptare.

Din cauza mediului economic volatil, Mastercard ajută companiile partenere să crească afacerile și să se consolideze.

„Avem un think tank, Mastercard Institute, care face analize și recomandări macroeconomice, care sunt complementare cu ceea ce fac băncile prin echipele de economiști. Toate datele pe care băncile le adună, noi le analizăm și le furnizăm partenerilor noștri pentru că urmărim modele și analizăm comportamente.”

Viziunea Mastercard asupra situației globale

Mastercard a reacționat rapid la criza geopolitică din Ucraina, atât la nivel global, cât și regional și local. La nivel global, compania a oprit tranzacțiile financiare cu Rusia și a aplicat toate măsurile luate de autoritățile internaționale de reglementare.

„La nivel regional, am avut o mulțime de inițiative în toate țările vecine cu Ucraina pentru a facilita tranziția economică a refugiaților, astfel încât aceștia să își poată schimba cu ușurință banii și să-și folosească cardurile în România și în alte țări.”

La nivel local, Mastercard a avut planuri de evacuare pentru echipele din Ucraina și Rusia, oferindu-le și opțiuni de relocare și sprijin.

Un alt subiect abordat de reprezentantul Mastercard a fost legat de strategia companiei față de securitatea cibernetică.

„Ceea ce facem pentru partenerii noștri este să le oferim soluții de securitate cibernetică care nu sunt neapărat legate de carduri, pentru că nu suntem o companie de carduri, Mastercard este o companie de tehnologie. Prin urmare, oferim soluții de securitate cibernetică, facem teste de stres și avem chiar și un produs care calculează costurile amenințărilor de securitate cibernetică.”

Un alt subiect important pentru Mastercard este construirea unui viitor durabil, în special în industria serviciilor financiare.

„Sustenabilitatea pentru noi nu înseamnă doar mediu, ci tot ceea ce implică o viață sustenabilă, inclusiv eradicarea sărăciei, educația, drepturile omului și așa mai departe. Mastercard face mai multe pe acest subiect. Suntem recunoscuți ca una dintre cele mai sustenabile companii din lume în numeroase clasamente. Dezvoltăm produse sustenabile tocmai pentru că avem și carduri din plastic, dar promovăm conceptul digital first, digital only, carduri virtuale, plățile cu telefonul. Dacă sunt utilizatori care își doresc carduri fizice, am trecut la cardurile din materiale reciclate sau sustenabile, cum este lemnul.”

Mihai a mai spus că Mastercard ajută partenerii să își definească propriile strategii de sustenabilitate. Din acest motiv au avut numeroase proiecte de consultanță în sustenabilitate în ECE și nu doar pe partea de plăți și retail, ci au dezvoltat chiar strategii pentru bănci.

Totodată, Mastercard inovează prin divizia de tehnologie Labs, unde lucrează peste 200 de oameni care dezvoltă prototipuri de produse diferite, de la încărcarea vehiculelor electrice până la alte aplicații tehnologice și modalități de implementare a acestora pentru clienți.

„Strategia Mastercard este de a permite orice fel de tranzacții și am început cu plăți, dar facem tranziția pentru a permite tranzacții digitale pe orice fel de dispozitiv portabil și dezvoltăm infrastructura care să permită toate aceste evoluții.”

Future Banking Summit este un eveniment organizat de futurebanking.ro și este susținut de: Mastercard, UniCredit Bank, ING Bank România, Raiffeisen Bank, Infocert, FintechOS, Inform Lykos, iFactor, AriadNext, Namirial, Filip&Company, BCR, First Bank, Citi Romania, enfineo, Oney Romania, Mokka, Credex, Certsign, Salarium, ProCredit Bank, Autonom și Magnolia.ro. Partener instituțional: Asociația Română de Fintech (RoFin.tech).

Vezi aici prezentările susținute de unii dintre vorbitorii de la Future Banking Summit.

Foto: Ovidiu Udrescu

Acest articol a fost realizat cu ajutorul soluției software Vatis Tech, care asigură cea mai bună acuratețe în limba română (95%+).