Libra Internet Bank a realizat un profit net de 317,2 milioane de lei în 2023, în creștere cu aproximativ 33% față de anul precedent.
Activele băncii au ajuns la 11,1 miliarde de lei, adică o creștere anuală de 14,4%, în timp ce portofoliul brut de credite a atins valoarea de 6,8 miliarde de lei (+11% față de 2022). Aceste rezultate financiare urmează să fie auditate.
„Dezvoltarea activității Libra Internet Bank este pentru echipa băncii un maraton susținut, iar creșterea nivelului de performanță, de la un an la altul, reprezintă pentru noi nu doar o satisfacție, ci și o motivație pentru a ne autodepăși. Rămânem fideli strategiei de a inova în banking, de a oferi produse și servicii atractive, ușor de accesat, cu scopul de a menține un grad cât mai ridicat de satisfacție pentru clienții Libra”, a spus Cristina Mahika-Voiconi, Director General al Libra Internet Bank.
În 2023, Libra Internet Bank a menținut tendința de îmbunătățire în ceea ce privește eficiența operațională, relevată de indicatorul cost to income (cost/venit), care a scăzut în premieră sub 40%.
Citește și:
O altă constantă pentru bancă este procentul scăzut al creditelor neperformante (NPL), înregistrat și în anul precedent: 2,1%, sub media pieței.
Rezultatele neauditate mai indică o rentabilitate a capitalurilor proprii (ROE) de 25% și o rentabilitate a activelor (ROA) de 2,8%.
Libra Internet Bank a fost înființată în 1996 și face parte din grupul american de investiții New Century Holdings (NCH).
Banca s-a specializat în oferirea de produse și servicii dedicate profesiilor liberale și companiilor din real estate și agribusiness.
Libra Internet Bank are o rețea de 58 de sucursale în București și alte orașe mari din România.