ING Bank România a raportat, în primul trimestru al lui 2024, venituri de 877 milioane lei și active totale de 71,4 miliarde lei, în creștere cu 11,3%, respectiv cu 14,1% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Se observă o tendință de creștere mai accelerată a depozitelor atrase față de creșterea portofoliului de credite, pe fundalul inflației persistente și a ratelor de dobândă relativ ridicate.

Datorită politicilor de creditare, costurile cu provizioanele de risc au rămas la un nivel scăzut, de aproximativ 58 milioane lei, dar mai ridicat decât în aceeași perioadă a anului trecut. În acest context de creștere al activelor și veniturilor, profitul net raportat este de 347 milioane de lei, cu 1% mai mare decât T1/2023.

„În 2024 aniversăm 30 de ani de activitate ai băncii noastre, acesta fiind un an special și încărcat de semnificații pentru echipa noastră. Este o perioadă în care reflectăm cu bucurie la realizările noastre și la rolul activ pe care l-am avut în evoluția sectorului bancar românesc. În același timp, suntem entuziasmați de oportunitățile pe care le avem de a ne dezvolta în anii următori și de a continua să aducem valoare clienților noștri, prin inovație și serviciile de calitate oferite. Suntem recunoscători clienților noștri pentru că ne acordă încrederea lor și ne stimulează zi de zi să fim mai buni, iar echipa ING rămâne dedicată promovării unor servicii bancare moderne și transparente, care să ajute clienții în atingerea obiectivelor și aspirațiilor lor”, a spus Mihaela Bîtu, CEO ING Bank România.

Banca a oferit noi împrumuturi pentru a sprijini tranziția către un mediu mai sustenabil, oferind credite cu discounturi eco pentru persoane fizice în valoare de 32 milioane de euro, reprezentând aproximativ 50% din valoarea totală acordată în 2023 (67 milioane de euro).

Creditele cu componente de sustenabilitate acordate companiilor au atins 4,5 milioane de euro pentru companii mici, respectiv 670 milioane de euro în credite sindicalizate și bilaterale pentru companii mari. În ceea ce privește fondurile mutuale cu componenta sustenabilă (art.9 conform SFDR), 29 milioane de euro au fost investiți de clienții persoane fizice în primul trimestru.

Transformarea digitală, ca strategie de business

Începutul anului a adus noul produs ING Together, care este în esență un instrument de sănătate financiară ce face tranziția de la contul bancar individual la o abordare bancară colaborativă: un cont bancar poate avea până la patru utilizatori, care pot administra bugete comune și efectua un spectru larg de operațiuni, de exemplu transferuri, cheltuieli online sau prin card, economii.

Astfel, ING Together răspunde unei necesități concrete din viața de zi cu zi: aceea a unei gestionări transparente și eficiente a cheltuielilor comune.

O altă premieră este introducerea funcționalității de geolocalizare din Home'Bank, care permite o detectare rapidă a tranzacțiilor frauduloase efectuate în cadrul aplicației dintr-o altă zonă geografică decât cea indicată anterior de aplicație. De asemenea, poate identifica plăți online frauduloase sau vizualizarea virtuală a cardurilor.

„Noile caracteristici ale Home'Bank sunt esențiale în furnizarea celei mai bune și mai sigure experiențe în utilizare, relevante pentru viața de zi cu zi a clienților noștri. În primele 3 luni, 83,7% din totalul clienților persoane fizice ai ING au fost utilizatori activi ai aplicației mobile, fapt care, conform standardelor globale, reprezintă o bază de clienți extrem de digitalizată, clienții logându-se în aplicația mobilă zilnic. De altfel, anul acesta am avut o creștere de 26% a tranzacțiilor inițiate din ING Home'Bank: cu alte cuvinte, un client ING face, în medie, 9 transferuri pe lună”, a afirmat Alina Iacomi, Head of Digital Banking.

Clienții IMM beneficiază, de asemenea, de două lansări relevante și foarte solicitate. Acum, companiile cu un singur acționar, care reprezintă aproximativ 60% din portofoliul de clienți IMM al băncii, au opțiunea de a actualiza datele complet online, fără a fi nevoie să meargă într-un Office ING. În primele trei luni ale anului 2024, 48% dintre clienții eligibili și-au actualizat datele prin acest nou proces digital.

De asemenea, aceeași categorie de clienți IMM poate accesa acum o linie de credit de până la 500.000 lei fără garanții materiale, documente financiare sau revizuire anuală într-un nou proces complet online, disponibil în ING Business. Acesta este al doilea produs de creditare pentru întreprinderile mici disponibil integral în ING Business, după lansarea creditului la termen cu rate egale, cu acces instant la bani. Acum, companiile mici au toate opțiunile de creditare disponibile online.