ING Bank România a lansat serviciul Plăți Instant, dezvoltat de Transfond, care asigură transferul banilor din contul bancar al plătitorului ȋn cel al beneficiarului, aflat la altă bancă sau invers, în maxim 10 secunde, în orice moment (24/7/365).

În practică, încă de la lansare, în aprilie 2019, durata reală a transferului între două bănci participante se încadrează în circa 4 secunde. În cazul Plăților Instant nu se folosește cardul bancar.

Ce presupune Plățile Instant?

Aderarea ING Bank la Plățile Instant demonstrează atât atractivitatea serviciului pentru consumatorii finali, eficiența acestuia, ușurința lui în utilizare, cât și maturizarea pieței locale de servicii de plăți, care evoluează conform tendințelor pentru plățile de retail înregistrate la nivel european și global.

În prezent, alături de clienții ING Bank, beneficiază de serviciul Plăți Instant clienții următoarelor bănci: Banca Transilvania, CEC Bank, Libra Internet Bank, Banca Comercială Română, Vista Bank, Patria Bank, Raiffeisen Bank, Intesa Sanpaolo Bank, BRD Groupe Societe Generale, aceste bănci acoperind aproximativ 75% din totalul pieței bancare, procent măsurat din perspectiva activelor.

Crina Pătru, Director al Serviciului de Dezvoltare Plăți ING Bank România, spune că plata către un prieten, prin numărul de telefon, este una dintre cele mai apreciate funcționalități din Home’Bank, cu o pondere de aproximativ 15% din media de 7,5 milioane de tranzacții efectuate lunar în aplicație.

Din 2021, clienții ING pot transfera bani și către clienții altor bănci, înrolați în serviciul AliasPay, folosind doar numerele de telefon ale destinatarilor. Mai mult, anul trecut, pentru prevenirea fraudelor și a tranzacțiilor eronate, ING a lansat funcționalitatea SANB – Serviciul Afișare Nume Beneficiar. Atunci când realizează un transfer bancar, clienții ING pot vedea exact în contul cărui beneficiar se duce acea sumă.

„Facem încă un pas important pentru a oferi transferuri mai rapide, sigure și digitale, prin extinderea portofoliului nostru cu serviciul Plăți Instant. Astfel, clienții persoane fizice ai ING au acum posibilitatea de a încasa și transfera bani, în timp real, în aplicația Home’Bank, către alte bănci din România înrolate în serviciul Plăți Instant. În ceea ce privește persoanele juridice clienți mici și mijlocii, vor fi disponibile, în primă fază, doar încasările interbancare instant în lei. Inițierea plăților instant efectuate de către aceștia către alte bănci va fi disponibilă în prima jumătate a acestui an”, a mai spus Crina Pătru, Director al Serviciului de Dezvoltare Plăți ING Bank România.

CITEȘTE ȘI: Plățile instant au costuri mai mici

În perioada aprilie 2019 – martie 2023, serviciul Plăți Instant în lei a funcționat la întreaga sa capacitate, înregistrând o disponibilitate totală de peste 99,9% în întregul interval de timp menționat. Prin Plăți Instant se pot executa transferuri cu o valoare individuală mai mică de 50 mii lei.

„În anul 2022, volumul tranzacțiilor instant interbancare a crescut de aproximativ 5 ori comparativ cu anul precedent. Suntem încrezători că parteneriatul cu ING Bank pentru plăți instant va asigura un plus de notorietate acestei modalități de plată și îi va spori atractivitatea, accentuând semnificativ efectul de „rețea” obținut până în prezent. Ne așteptăm ca toate băncile din România să ofere clienților proprii serviciul Plăți Instant, pentru a răspunde cerințelor acestora și pentru că transferurile instant reprezintă deja noua normalitate în domeniul plăților. Plățile instant creează premisele dezvoltării noului ecosistem de plăți din România, care cuprinde soluții moderne de plată, fără card bancar, de tipul plăților prin QR Code (folosite pentru transferuri de bani între persoane fizice, pentru plăți în e-commerce sau pentru plăți la comerciant - magazin fizic), soluții care vor fi lansate în piață în perioada următoare. Acest ecosistem cuprinde deja modalități de plată în care se utilizează numărul de telefon mobil în locul IBAN-ului (AliasPay) – completând tipurile de transfer instant de fonduri care aduc plus valoare experienței de plată a clientului”, a menționat și Sabin Carantină, Director General Transfond.

Avantajele serviciului pentru consumatorii individuali sunt generate de posibilitatea de a plăti instant pentru achiziția de bunuri și servicii în mediul online sau în mediul real, de a face plăți instant către apropiați, furnizori sau alți destinatari.

Businessurile de orice mărime pot iniția oricând plăți urgente care să le permită derularea continuă a afacerii, iar pentru comercianții care oferă clienților lor posibilitatea de a plăti instant, avantajele sunt date de primirea imediată a banilor în cont, dar și de oportunitatea de a lansa noi programe de fidelizare/promovare a propriilor servicii și produse, corelate cu utilizarea plăților instant.

DESPRE ACELAȘI SUBIECT: LANSARE PATRIA BANK, BRD, Intesa Sanpaolo Bank

Serviciul garantează efectuarea plăților și administrarea informațiilor atașate acestora în condiții de siguranță deplină, funcțională și informatică, la un nivel similar cu cel existent în cadrul Casei de Compensare Automată a plăților de retail interbancare din România.  

+

Transfond este administratorul și operatorul Casei de Compensare Automată a plăților comerciale interbancare de retail. Compania își propune să fie principalul partener al comunităţii financiar-bancare din România în domeniul plăților (atât în moneda locală cât și în euro, național și transfrontalier), al serviciilor adiacente sau complementare plăţilor interbancare, exploatând la maximum infrastructura şi know-how-ul de care dispune.

Acționarul principal al Transfond este Banca Națională a României, iar restul acționariatului este reprezentat de 18 bănci comerciale active în piața românească.

TRANSFOND a dezvoltat o serie de soluții complexe, în beneficiul sectorului financiar autohton, dar și al societăților comerciale și al consumatorilor finali de servicii financiare: Plăți Instant, serviciul Afișare Nume Beneficiar (SANB), AliasPay, e-Factur@ și e–Arhiv@.