Digitalizarea completă a creditului ipotecar va avea loc foarte curând în România, iar cumpărătorii de locuințe vor putea astfel să contracteze un credit 100% online, fără să mai fie nevoiți să meargă la o unitate bancară, a declarat, în cadrul Future Banking Summit 2024, Iulia Rusu, Manager Strategie, Departamentul de Credite Persoane Fizice, ING Bank România.
”Suntem foarte aproape să avem creditul 100% online. Mai este nevoie doar de adaptări minore ale legislației pentru a ajunge să digitalizăm complet acest tip de credit”, spune Iulia Rusu.
În prezent, legislația prevede ca semnarea documentelor să se întâmple «cu prezența» părților, însă deja este posibil ca semnarea contractului de credit să se întâmple digital. Practic, banca semnează digital, clientul semnează și el digital contractul de credit, doar că în prezent ambele părți trebuie să fie în același timp împreună când are loc semnarea propriu-zisă.
Citește și:
ING a făcut primii pași importanți către digitalizarea completă a creditului ipotecar în 2022, atunci când a lansat în premieră un serviciu care permitea clienților să obțină pre-aprobarea financiară pentru un credit ipotecar.
”Cea mai mare grijă a clienților de credit ipotecar este dacă se încadrează la suma necesară pentru locuință și dacă au bonitate. Pre-aprobarea financiară rezolvă această problemă. Noi am considerat că acest proces trebuie realizat înainte de aprobarea propriu-zisă a creditului, astfel încât clienții să poată începe să își caute o casă, în vederea achiziției, înainte de finalizarea completă a documentației de credit”, menționează Iulia Rusu.
Pre-aprobarea financiară pentru un credit ipotecar se poate obține 100% online direct din aplicația de internet și mobile banking ING Home’Bank. Practic, orice persoană poate afla aproape instant suma maximă pe care o poate împrumuta cu veniturile proprii, fără a mai fi nevoie să se deplaseze la o unitate bancară.
Citește și:
Citiți mai mult despre Pre-aprobarea financiară a unui credit ipotecar 100% online.
Simt însă românii nevoia de a interacționa față în față cu o persoană, în unitatea bancară, înainte de contractarea unui credit ipotecar?
”Cred că depinde de fiecare persoană. Ce țin să subliniez este că dacă digitalizei un proces nu înseamnă că refuzi să oferi consultanță umană. Un avantaj al digitalizării procesului de creditare constă în faptul că fiecare client va putea astfel să aibă mai mult timp să studieze informațiile și documentele aferente acelui împrumut. El nu mai simte nicio presiune să le semneze rapid. Un set de documente de credit are multe pagini și este dificil de parcurs. Când le primești în mod digital ai mai mult timp să le analizezi și chiar să te sfătuiești cu familia în privința lor. Vrem ca fiecare client să știe ce cumpără și să ia deciziile cu toate informațiile pe masă”, a concluzionat Iulia Rusu.
Citește și:
Future Banking Summit este un eveniment susținut de UniCredit Bank, Raiffeisen Bank, ING, Mastercard, Iron Mountain, Garanti BBVA, Visa, evrotrust, Banca Transilvania, Infocert - (Gold Partners), Fort, BCR, CEC Bank, Namirial, Inform (Austria Card), NETOPIA Payments, fme România, Alpha Bank, evrixa!, imobiliare.ro, imobiliare finance, Optimizor, Filip & Company, dendrio, BSMP, Advahoo, finshape, Salt Bank - (Silver Partners), cu suportul Exim Banca Românească, matricia, DAAC Digital, Lendox.