De ce aplicația bancară nu mai trebuie să fie doar o platformă pe care faci plăți?

Conform reprezentantului UniCredit, aplicațiile bancare au evoluat de la simple unelte de plăți la adevărate canale de comunicare și interacțiune cu clienții.

„Băncile, într-adevăr, concurează cu Big Tech când vine vorba de canalul digital. La început, canalul digital era doar un tool convenabil, să faci plata repede. Astăzi, el trebuie să fie un canal complet, unde clientul poate interacționa constant cu banca și poate accesa toate serviciile necesare. Concurăm cu toții pentru atenția clientului și cred că, dacă ar fi să copiem ceva de acolo sau să ne inspirăm cumva de la Big Tech, ar trebui să ne gândim de ce folosește un utilizator o aplicație? Nu neapărat pentru că îi place, ci pentru că este utilă,” explică Florin Brănici.

Cât de des folosesc clienții aplicațiile de banking?

Acesta subliniază că pentru a concura cu Big Tech, băncile trebuie să înțeleagă de ce un utilizator rămâne într-o aplicație: nu pentru că îi place, ci pentru că este utilă și le satisface nevoile. Astfel, construirea unui ecosistem digital complet este un proces evolutiv, care implică lansarea graduală a produselor end-to-end digitale și adaptarea permanentă la ciclul de viață al clientului.