De ce rapiditatea nu mai înseamnă totul în banking?
Viteza internetului și a tuturor aplicațiilor care și-au făcut loc în viața noastră a transformat și sistemul bancar. Astfel, niște operațiuni care se întâmplau pe vremuri pe hârtie astăzi se desfășoară instant, cu câteva click-uri. Totuși, ce fac băncile ca să fie relevante într-un peisaj în care rapiditatea a ajuns o banalitate? Vlad Camburu a declarat, la conferința Future Banking Summit 2025, că diferența o face cine rămâne relevant după livrarea produselor.
„Aș zice că e important pentru clienți să știe că își pot gestiona creditul și după ce i-l acorzi, să știe că ești alături de el, să știe cum îl notifici, cum comunici, cum îl informezi. În unul din studiile pe care le-am realizat, unul din principalele trei motive la achiziția unui credit îl reprezintă funcția de rambursare anticipată în aplicațiile de mobile banking. Clienții nu vor doar acordare rapidă, ci vor și o gestiune comodă ulterior acordării creditului. Și atunci zic că, într-adevăr, poate toate băncile sau marea majoritate a băncilor oferă credite în 5-10 minute, dar diferența o face cine rămâne relevant după acordarea creditului pentru următorii doi-trei ani de zile”, explică reprezentantul BRD.
Clienții sunt mai pretențioși și vor ca aplicația lor bancară să se compare cu Netflix
Clienții nu mai compară aplicațiile bancare între ele, ci le raportează la experiențele oferite de marile companii de tehnologie, precum Netflix sau Spotify. Așteptările lor au crescut, iar băncile trebuie să fie nu doar rapide, ci și relevante. Vlad Camburu spune că diferența o face capacitatea de a construi un ecosistem complet în jurul clientului.