CEC Bank este cea mai veche instituție bancară care funcționează în România, la peste 150 de ani după ce a fost fondată de către Alexandru Ioan Cuza. Totuși, conform lui Gabriel Pralea, Sales and Distribution Director & Transformation Program Business Director, CEC Bank, sistemele informatice ale băncii nu au rămas și ele ancorate în istorie. Reprezentantul CEC spune că în ultimii ani s-a investit o sumă importantă în infrastructura digitală a băncii, iar angajații beneficiază de un proces de învățare continuă.
În ultimii patru ani și jumătate am investit peste 80 de milioane de euro în zona de IT. Investițiile în sisteme și infrastructură IT necesitau să închidă un decalaj față de piață. Totodată, am început un program de formare continuă a angajaților noștri, în care, pe lângă nevoile tehnice, am investit în de dezvoltarea a competențelor digitale și stimularea apetitului de învățare. - Gabriel Pralea
CEC Bank a ajuns anul acesta pe poziția a treia în clasamentul bancar din punct de vedere al activelor. Banca a raportat active nete de 83,5 miliarde de lei și un profit net estimat, neauditat, de 515,8 milioane lei în anul 2023. Performața băncii de anul trecut se datorează modelului de business abordat intern care cuprinde creșterea cantitativă a portofoliului, dar și a calității produselor prin digitalizare, explică reprezentantul CEC Bank.
Citește și:
„Ne-am propus să facem două lucruri: să creșterem business-ului cantitativ, prin cota de piață, dar și calitativ, prin creșterea profitabilității. Mizăm pe prezența noastră teritorială, dar și pe marketplace-ul cu soluții 100% digitale sau aplicațiile dezvoltate în jurul core banking-ului. Vom menține aceste aplicații pentru a susține nevoile clienților chiar și după ce vom face tranziția către un nou core banking. Aceasta pare cea mai bună soluție acum, să nu te bazezi pe o soluție de tip monolit, pentru a avea mai multă flexibilitate”, explică reprezentantul CEC Bank.
Este bankingul de la țară diferit de cel făcut la oraș?
CEC Bank este banca cu cel mai mare număr de agenții teritoriale din România, cu peste 1.000 de unități, dintre care, aproape jumătate se află în mediul rural. Gabriel Pralea spune că banca a trebuit „să își schimbe abordarea în funcție de ambient” pentru a oferi servicii bancare potrivite fiecărui client.
Citește și:
„A trebuit să ne recalibrăm în funcție de agenții, fiind prezenți atât în urbanul mare, urbanul mic, dar și în rural, unde avem 45% dintre agenții. Atunci când îți propui să deservești nevoi diferite, trebuie să îți adaptezi modul de interacțiune cu acești clienți prin adoptarea unor soluții”, conchide reprezentantul CEC Bank.
Future Banking Summit este un eveniment susținut de Raiffeisen Bank, ING, Mastercard, Iron Mountain, UniCredit Bank, Garanti BBVA, Visa, evrotrust, Banca Transilvania, Infocert - (Gold Partners), Fort, BCR, CEC Bank, Namirial, Inform (Austria Card), NETOPIA Payments, fme România, Alpha Bank, evrixa!, imobiliare.ro, imobiliare finance, Optimizor, Filip & Company, dendrio, BSMP, Advahoo, finshape, Salt Bank - (Silver Partners), cu suportul Exim Banca Românească, matricia, DAAC Digital, Lendox.
Citește și: