Băncile duc o luptă pentru promovarea banilor scripturali, dar, chiar dacă au reușit să reducă cash-ul, instituțiile financiare sunt încă pline de hârtii pentru a-și putea desfășura activitatea. În deceniul AI-ului și a boom-ului digital, ne putem pune întrebarea dacă băncile încă mai au teancuri de hârtii în clădirile administrative sau dacă toate cifrele s-au „tipărit” deja în algoritmi. Adrian Dogaru, Multi-Country Managing Director/Leading Romania & Serbia Iron Mountain, spune că dezideratul industriei nu ar trebui să fie eliminarea hârtiei, ci reducerea acesteia, însă, el consideră că vor mai trece ani buni până să se întâmple acest lucru. 

Există foarte multă hârtie în bănci. La nivel global, tipărirea a crescut liniar peste tot, inclusiv în anii ăștia în care avem un boom tehnologic. - Adrian Dogaru, Multi-Country Managing Director/Leading Romania & Serbia Iron Mountain

Majoritatea operațiunilor financiare se pot face acum din propria casă, cu propriul telefon. Deschiderea unui cont bancar, accesarea unui credit sau deschiderea unui depozit sunt procese care nu durează mai mult de câteva minute, iar acestea scutesc românii de o vizită la bancă și de teancurile de contracte. Totuși, dacă noi nu mai vedem hârtiile fizice înseamnă că acestea nu mai există?

Adrian Dogaru, reprezentantul companiei de IT Iron Mountain, spune că ar trebui ca industria să se concentreze pe reducerea hârtiei, nu pe eliminarea acesteia, un proces care va dura multă vreme de acum încolo. Motivul? România este codașa Europei în ceea ce privește alfabetizarea digitală, așa că unii clienți încă mai au nevoie de hârtii pentru a înțelege procesele bancare.

Deși dezideratul este eliminarea hârtiei, acest lucru este doar un mit. Ar trebui să folosim tehnologia să o reducem, păstrând uniformizarea experienței utilizatorilor în funcție de gradul lor de alfabetizare digitală. - Adrian Dogaru

Inteligența artificială: un trend de moment sau noul mod de a face banking

De la apariția AI-ului, a început să existe o presiune pentru companii să implementeze soluții de inteligență artificială, această devenind aproape „o modă” printre marile corporații. Însă, ca orice modă, mulți se întreabă dacă acest trend se va duce și vom reveni la sistemele digitale mai puțin sofisticate. Reprezentantul Iron Mountain spune că inteligența artificială va schimba paradigma industriei și că va continua să există ca instrument de lucru. 

„Pandemia a dat un brânci tehnologiei. Dacă înainte totul era liniar, acum am intrat într-un galop. Vedem proiecte interesante în banking pe toate paliere unde AI a dat rezultate. Inteligența artificială este aici să rămână și va defini modul în care facem banking. Noi suntem în același sistem unde investim, dar există încă provocări legate de hiper birocratizare”, conchide Adrian. 

Future Banking Summit este un eveniment susținut de Raiffeisen Bank, ING, Mastercard, Iron Mountain, UniCredit Bank, Garanti BBVA, Visa, evrotrust, Banca Transilvania, Infocert - (Gold Partners), Fort, BCR, CEC Bank, Namirial, Inform (Austria Card), NETOPIA Payments, fme România, Alpha Bank, evrixa!, imobiliare.ro, imobiliare finance, Optimizor, Filip & Company, dendrio, BSMP, Advahoo, finshape, Salt Bank - (Silver Partners), cu suportul Exim Banca Românească, matricia, DAAC Digital, Lendox.