Implementarea inteligenței artificiale la nivelul băncilor a devenit o provocare pentru sistemul bancar românesc, care a trecut de sprintul digitalizării din perioada pandemiei și are acum în față noi transformări digitale. Potrivit lui Alex Cociu, procesul prin care o bancă poate pregăti un agent AI durează, în medie, câteva săptămâni, dar doar dacă instituția are deja o infrastructură solidă.

„Cât de repede poți implementa un agent AI? Băncile care au început să se confrunte cu dilemele ce țin de infrastructură au ajuns la concluzia că formarea unui agent durează câteva săptămâni. Este important însă să-i găsim și o întrebuințare. Pentru noi, un agent AI reprezintă o funcție; o activitate rezolvată pentru acea funcție. Am ajuns să atribuim unui agent AI un task care presupune conectarea la tichete; el, autonom, poate cere ajutorul altor agenți AI, poate descărca aplicațiile de care are nevoie. Nu este vorba doar despre o discuție cu un LLM. Acesta este obiectivul: să creăm agenți AI”, explică specialistul.

Ce trebuie să facă băncile pentru ca chatboturile să-i ajute cu adevărat pe clienți

Alex Cociu are o perspectivă tranșantă asupra chatboturilor utilizate în prezent de băncile din România. În opinia sa, acestea sunt momentan „inutile” și au nevoie de îmbunătățiri semnificative pentru a deveni adevărați agenți AI care să ajute, nu să încurce, clienții.