Conferința Future Banking Summit a evadat din București și anul acesta s-a întâmplat la Brașov, între 19 și 20 octombrie, gazdă fiind noul și versatilul hotel Qosmo, care face parte din proiectul de regenerare urbană care include Coresi Business Campus, Coresi Shopping Resort și Cartier Coresi.

Astfel, într-un cadru special, departe de „cotidian”, Future Banking Summit a fost locul unde s-au creat conexiuni între oamenii din banking, fintech și industriile conexe, iar panelurile au inspirat participanții cu noi perspective asupra felului în care se raportează la businessuri și, de asemenea, i-au pus la curent cu noile tendințe și tehnologii din domeniu, fie că vorbim despre digitalizare sau criptomonede.

Prima zi a început cu o privire de ansamblu asupra economiei, realizată de Dan Bucșa, Chief CEE Economist la UniCredit Bank (foto), iar ideile și observațiile sale s-au concentrat în jurul unei foarte posibile crize economice. „De obicei, consumatorii sunt precauți în ceea ce privește perspectiva unei crize financiare. Dar, de data asta, în mod paradoxal, consumatorul consideră că el, spre deosebire de ceilalți, e ok din punct de vedere financiar", a fost una dintre declarațiile inedite ale acestuia.


În jurul așteptărilor venite din partea consumatorilor când vine vorba despre digital banking s-a discutat în cadrul unui panel unde au vorbit Paolo Madella, International Sales Manager la InfoCert România, Bogdan Popa, Vicepresident, Operations & Technologies la Raiffeisen Bank, Kostas Fiakas, Chief Strategy Officer la Inform Lykos, și Radu Ionescu, Director Product Management la MasterCard. „Avem un studiu care ne arată că peste 50% dintre oameni folosesc o formă de plată digitală. E un procent mare, având în vedere partea de lume unde ne aflăm. Deci e responsabilitatea noastră, a celor din industrie, să menținem acest momentum. Iar din perspectiv MasterCard, noi credem cu tărie că biometria și inteligența artificală sunt pașii logici următori, către care vom investi timp și resurse cu toții", a spus în acest sens Radu Ionescu.

Un alt panel interesant al primei zile a fost speech-ul interactiv ținut de Maria Cenușă, Managing Partner la ICG (Integrated Consulting Group), care le-a propus celor aproape 200 de participanți o reflexie asupra felului în care companiile pot regândi, într-un mod out of the box, felul în care atrag noi clienți: „E foarte important să avem o viziune concretă, în așa fel încât aceasta să se concentreze mai puțin pe market-share și mai mult pe a crea valoare pentru consumator", a spus, printre altele, Cenușă.

Vezi aici prezentările susținute de unii dintre vorbitorii de la Future Banking Summit.

Tot în prima zi, Alina Ștefan, CEO la Salariu, Raluca Micu, Head of Payments Oversight Division la Banca Națională a României, Magda Săndulescu, Executive Director la Romanian Fintech Association și Cosmin Curticăpean, CEO la iFactor, au vorbit despre integrarea digitalizării și fintech-urilor în sistemele de siguranță și plăți din România, cât și despre viitorul acestui fenomen tot mai necesar în țara noastră.

+

A doua zi a început cu un speech inedit al lui Jamshid Alamuti (foto), unul dintre invitații străini ai conferinței, Founder & CEO la Neural Jam: „Este o diferență între leadership și management. Leadership este despre oameni, management este despre muncă. Unii dintre voi din sală, în special cei mai tineri, faceți mult management, dar puțini dintre voi sunteți lideri. Gândiți-vă la asta, pentru că schimbarea vine prin leadership", și-a început, provocator, discursul, pe care-l poți urmări în întregime aici.

Un alt keynote speaker al celei de-a doua zi a fost Marcio Spinola, SVP Of Product la FintechOS, care a vorbit despre „Making Banking Simpler". „Cu toții avem nevoie de simplitate în viețile noastre. Cum facem asta? Atunci când vezi esența muncii tale, devii mai rapid și, atunci, aceasta are un impact real asupra clientului tău. Iar asta e tot ce contează la finalul zilei", a fost una dintre concluziile lui Spinola.

Despre provocările banking-ului digital au vorbit Daniel Pană, Sales Director la FintechOS, Oana Ilaș, Director Executiv Dezvoltare și Management Produse Retail la Banca Transilvania, Robert Anghel, Head of Strategy & Business Development la ING Bank și același Marcio Spinola. „Industria banking-ului s-a schimbat în mod real în România. Și asta într-un mod pozitiv. Spre exemplu, toate băncile au în portofoliu cardul de salariu, oferte pentru creditul instant sau plățile prin intermediul telefonului mobil. Industria s-a transformat în ultimii trei ani. E suficient? Nu știu. E importantă această transformare pentru client? Din punctul meu de vedere, aceștia au reacționat pozitiv. Și nu doar că oferta de produse a accelerat, dar și prezența digitală a băncilor s-a schimbat radical. De fapt, nu prea mai vorbim, astăzi, despre bănci digitale sau nu. Toate sunt, mai mult sau mai puțin, digitale", a spus, printre altele, Robert Anghel.

Alt panel interesant al zilei a fost și cel din jurul noului fenomen BNPL (Buy Now, Pay Later), la care au participat Laura Vizir, CPO la tbi Bank, Alexandru Balaci, CEO la Revo Technologies și Jean-Michel Goncalves, CEO la Oney Bank. „BNPL e o unealtă de marketing pe care retailerii îl adoră. Cardul de credit nu va fi niciodată o unealtă la fel de atractivă", a răspuns Balaci unei întrebări provocatoare din public, care sugera că BNPL n-ar fi putut exista fără cardurile fizice.

+

Future Banking Summit este un eveniment organizat de futurebanking.ro și este susținut de: Mastercard, UniCredit Bank, ING Bank România, Raiffeisen Bank, Infocert, FintechOS, Inform Lykos, iFactor, AriadNext, Namirial, Filip&Company, BCR, First Bank, Citi Romania, enfineo, Oney Romania, Mokka, Credex, Certsign, Salarium, ProCredit Bank, Autonom și Magnolia.ro. Partener instituțional: Asociația Română de Fintech (RoFin.tech).

Foto: Ovidiu Udrescu