„Dacă ne uităm la viața de zi cu zi, suntem expuși la din ce în ce mai multe experiențe. Noua generație e obișnuită cu altfel de lucruri și de la instituțiile financiare te-ai aștepta să ai o experiență similară. Vorbesc de experiența pe care le oferă Netflix, eMAG, Amazon, Trendyol etc. Drept urmare, băncile trebuie să iasă din zona de standardizare, care a fost foarte bună până acum, și să încerce să ofere clienților experiențe care au sens pentru ei”, adaugă Ștefan Toderiță pe scena Future Banking Summit.

Reprezentantul Mastercard aduce în discuție platforma Dynamic Yield pe care o oferă atât înstituțiilor financiare, cât și jucătoriilor din e-commerce. Aceasta permite companiilor să le afișeze utilizatorilor conținut în funcție de interesele pe care le au. Astfel, fiecare utilizator vede o pagină diferită, adaptată preferințelor lui. 

Reprezentantul Mastercard pune accent și pe testarea cât mai multor scenarii, pe modelul A/B testing, pentru a putea vedea clar ce experiență se potrivește cel mai bine cu preferințele clienților. 
 

AI în industria financiară: Vom putea pune AI-ul să plătească în locul nostru

Zona de AI a devenit parte din viața noastră de zi cu zi și am început să folosim AI, inițial, pentru a ne da sfaturi diverse, cum ar fi cele legate de organizarea unei excursii. 

Toderiță aduce în discuție un raport publicat de Mastercard recent din care reiese că zona de agenți AI va veni în zona de plăți.

„E o chestiune de timp până când vom avea un agent AI dezvoltat astfel încât să îi putem spune să ne ajute cu rezervarea unei vacanțe, pe care să o plătească cu Mastercard Gold, pentru că știu că sunt anumite beneficii prin intermediul lui. O să putem să îi încredințăm lui experiența de plată. Mai avem puțin până la acest moment, dar cred că e ceva pentru ce trebuie să ne pregătim”, adaugă reprezentantul Mastercard.