Noile sisteme și practici de lucru și comportament adoptate au condus către o cultură de tip constructiv, caracterizată prin orientare spre rezultat, asumare, afiliere și autodezvoltare. First Bank premiază meritele, folosind modelul Pay-For-Performance, într-un mediu de lucru în care inițiativele sunt aplaudate și susținute.
Cultura organizațională dezvoltată în prezent încurajează creșterea nu doar declarativ, ci demonstrativ: prin programe de perfecționare cu abordare tip bottom-up prin care angajații își pot alege propriile direcții de dezvoltare și certificare în colaborare cu managerul, se investește în abilități tehnice, de relaționare și colaborare în echipă, precum și dezvoltare managerială. Oamenii pot experimenta activități în alte departamente, având oportunități de rotație în interiorul băncii pentru dezvoltarea continuă a abilităților. Numai anul trecut s-au realizat 172 de promovări interne și laterale dintr-un efectiv de 1000 de angajați, iar anul acesta numărul se apropie de 100, cu o pondere de 75% a promovărilor.
Măsurarea engagementului în toate dimensiunile sale și responsabilizarea fiecărui manager să ghideze experiența celor din echipele lor au condus la o mai ușoară adopție a digitalizării, precum și a sistemului de lucru hibrid sau introducerea programelor de wellbeing. În cei 3 ani de transformare eNPS-ul a crescut de la un nivel negativ, la valoarea de 47, iar engagementul de la 68% în 2020, la 82% anul acesta.

Campania

Pornind de la o analiză complexă efectuată în organizație, s-a identificat nevoia unui instrument de apropiere între oameni, o componentă care reflectă trăsăturile First Bank, atât din perspectiva angajaților si a candidaților, cât și cu o diferențiere clară față de competitorii direcți. Proiectul de localizare a EVP-ului trasează 3 piloni vizibili în cultura First Bank: professional challenges (autonomie & delegare), management support (suportul colegilor si al managerilor), impactful work (libertate de exprimare).