În premieră pentru piața bancară din România, ING Bank implementează un proces simplu și rapid de a obține pre-aprobarea financiară pentru un credit ipotecar, 100% online, direct din aplicația de internet și mobile banking ING Home’Bank.
Persoanele interesate de achiziția unei locuințe pot afla pe loc suma maximă pe care o pot împrumuta, fără a se deplasa la un ING Office și fără alte obligații.
Disponibilă din această săptămână, noua funcționalitate oferă posibilitatea stabilirii unui buget maxim înainte de analiza ofertelor existente pe piața imobiliară, astfel încât decizia finală să fie una responsabilă și să nu afecteze echilibrul financiar al clientului.
Conform unui studiu intern al ING, așteptările clienților, indiferent daca au mai trecut prin experiența de a lua un credit ipotecar sau nu, sunt ca procesul de aprobare financiară să rezolve în proporție de 70-80% obținerea unui credit ipotecar.
Citește și:
„Creditele ipotecare sunt printre puținele produse bancare care încă nu pot fi digitalizate complet, din păcate. Cu toate acestea, facem toți pașii pentru a scurta procesul pentru cei care doresc să își achiziționeze o locuință, prin credit, prin instrumentele digitale care ne caracterizează strategia și felul în care dorim să ne deservim clienții. Conform studiilor noastre interne, clienții consideră că peste 70% din proces este rezolvat în momentul în care au pre-aprobarea financiară. Acest serviciu unic pe piața serviciilor din România facilitează mult procesul achiziție a unei locuințe, deoarece iți permite să afli pe loc, de oriunde te-ai afla, care este suma maximă pe care o poți împrumuta și te ajută să știi din start până la ce prag financiar poți începe căutările”, a spus Roxana Cristea, Lending Tribe Lead ING Bank România.
Cum funcționează pre-aprobarea financiară?
Pentru a primi pre-aprobarea financiară digitală a unui credit Ipotecar ING, persoanele interesate trebuie să aibă cont în aplicația de internet și mobile banking ING Home'Bank și veniturile înregistrate la ANAF.
Citește și:
Cele care nu sunt deja clienți ING își pot deschide un cont fie 100% online, fie în rețeaua ING Office alături de un consultant. Condițiile de eligibilitate pentru accesarea unui credit ipotecar sunt aceleași, indiferent dacă clientul accesează pre-aprobarea online sau în locațiile fizice.
Odată creat contul / logat, clientul trebuie să acceseze meniul Produse/ Credite / ING Ipotecar. După parcurgerea opțiunilor din meniu și încărcarea electronică a documentelor solicitate, acesta obține o pre-aprobare financiară valabilă 60 de zile, transmisă ulterior și prin e-mail.
Pre-aprobarea financiară este disponibilă atât pentru ING Ipotecar cu dobândă variabilă, cât și ING Ipotecar cu șapte ani de dobândă fixă (7FIX) și preia orice ofertă de dobândă pe care banca ar putea-o avea în momentul rezervării ofertei.
Citește și:
După selectarea unuia dintre cele două produse, clientul află suma maximă pe care o poate împrumuta, rata lunară, DAE (și costurile incluse în aceasta), perioada creditului, prima de asigurare, suma totală de rambursat și graficul de rambursare.
Clienții care doresc să continue procesul vor fi contactați de către un consultant ING pentru stabilirea pașilor următori.
Pre-aprobarea financiară este o etapă importantă în procesul achiziției unei locuințe și este menită să ofere predictibilitate clienților. Cu toate acestea, nu trebuie confundată cu aprobarea finală a creditului ipotecar, care constă în răspunsul băncii și cu privire la acceptarea imobilul ales ca garanție pentru creditul ipotecar.
Sursă foto: Photo 199955256 / Credit © Monticelllo | Dreamstime.com
Citește și: