Unii spun că se apropie recesiunea. Alții spun că este deja aici, în timp ce alții nu cred că economia va suferi prea mult în viitorul apropiat. Indiferent cum va arăta viitorul apropiat, instituțiile financiare trebuie să dezvolte strategii care să le ajute modelul de afacere să reziste la o posibilă recesiune.

Creșterea accentuată a prețurilor, războiul din Ucraina sau majorarea dobânzilor reprezintă motive de îngrijorare pentru consumatorii români de servicii și produse financiare. Dar și pentru bănci, pentru că modurile în care vor reacționa în fața unei crize financiare vor fi esențiale, atât pentru viitorul economic acestora, cât și al clienților.

De aceea, capacitatea băncilor de a identifica și extinde parteneriate cu reprezentanți ai noilor industrii economice, cum e cazul fintech-urilor, dar și capacitatea acestora de a reacționa eficient în fața unei prăbușiri economice, trebuie să fie una bine pusă la punct, pentru a oferi clienților o experiență financiară care se bazează pe încredere și siguranță.

Mai ales dacă ne gândim că precedenta criză a sistemului bancar a apărut pe fondul acumulării unor vulnerabilităţi create de combinarea unui număr de condiţii favorizante: dobânzi reale scăzute pe o perioadă relativ îndelungată, condiţii de creditare deosebit de favorabile, volatilitate scăzută pe pieţele financiare şi creşteri ale preţurilor activelor. Astfel, criza din 2008 a scos în evidenţă vulnerabilitatea băncilor al căror model de afaceri depind un grad ridicat şi în mod excesiv de pieţele financiare securitizate, care în condiţii de stres din timpul crizei au dus la o evaluare nerealistă a riscurilor, a lichidităţii şi a concentrării poziţiilor, precum şi la incapacitatea de a anticipa o reducere dramatică în disponibilitatea finanţării garantate pentru a sprijini aceste active.

Despre care sunt, astăzi, principalele amenințări pentru sectorul bancar, cum se pregătesc băncile să le confrunte sau care sunt previziunile despre o eventuală criză financiară, vor vorbi Antoaneta Curteanu, vicepreședinte Unicredit Bank, Roxana Petria, tribe lead customer engagement la ING Bank, și Ionuț Encescu, Head of Products & Digital Innovation Hub la First Bank, în cadrul Future Banking Summit, care se întâmplă între 19 și 20 octombrie la Brașov. 

+

Pentru a participa la eveniment, trebuie să vă înregistrați pe site-ul Future Banking Summit. Aveți mai multe variante de înregistrare, în funcție de modalitatea de participare, online sau live.

Există și pachete VIP pentru cei care doresc să profite de experiența completă a digital banking retreat-ului din acest an.

+

Future Banking Summit este un eveniment organizat de futurebanking.ro și este susținut de: Mastercard, UniCredit Bank, ING Bank România, Raiffeisen Bank, Infocert, FintechOS, Inform Lykos, iFactor, AriadNext, Namirial, Filip&Company, BCR, First Bank, Citi Romania, enfineo, Oney Romania, Mokka. Partener instituțional: Asociația Română de Fintech (RoFin.tech).


Foto: Dreamstime