Antoaneta Ionescu explică, pentru început, pașii intermediari care au loc până la declanșarea investigației antifraudă. Astfel, pentru a fi pus în mișcare mecanismul de investigație, compania trebuie să adreseze o solicitare agenției SPIA, în care să explice suspiciunile sale și motivele pentru care consideră că are nevoie de serviciile acesteia.
”Noi analizăm solicitarea și decidem dacă situația semnalată de client are la bază o problemă reală, caz în care acceptăm să desfășurăm o investigație, sau ne confruntăm cu o interpretare subiectivă din partea acestuia, situație în care contractarea unei agenții de investigaţii nu este justificată”, explică Antoaneta Ionescu (foto), pentru Wall-Street.ro.
{{ image('content_image_1') }}
Odată ce agenția acceptă speța propusă de client, pornește investigația de la brieful acestuia, care, de cele mai multe ori, conține semnalele unei fraude, fie ele integrale sau parțiale. Scopul investigatorilor este să identifice, să documenteze și să destructureze, oricât ar fi de greu, rețelele infracționale care prejudiciază material sau reputațional compania.