Black Friday 2022 este cea mai mare și efervescentă ediție de la apariția conceputului în România, fiind incluse în promoție aproape toată gama de produse și promovate intens ofertele la credite bancare și la rate pentru cumpărături din magazine locale și din străinătate, spre deosebire de anii anteriori, arată o analiză White Image, cea mai mare companie de email marketing din România.

Potrivit acesteia, retailerii care au lansat cât mai devreme ofertele de Black Friday înregistrează cu până la zece ori mai multe comenzi pe zi față de o zi fără reduceri. În același timp, campanii tot mai mari de Black Friday fac și furnizorii de servicii telecom la abonamente de telefonie mobilă, de cablu TV și internet, magazinele de bricolaj la produse de amenajarea casei și a grădinii și cele de cosmetice la toată gama de produse, dar și furnizorii de instalații termice și alte soluții de încălzire. În continuare cel mai mare volum de produse la promoție îl au magazinele electronice și electrocasnice și cele de fashion.

„Anul acesta se simte o efervescență mai mare în zona financiară privind ofertele la credite bancare și la un număr crescut de rate, până la 40, pentru cumpărături în România. În același timp, foarte intens promovată este și posibilitatea de cumpărături în rate oriunde în lume, de la magazine fizice sau online din străinătate. De altfel, în ultimi doi, trei ani, instituțiile bancare au început să pregătească oferte de Black Friday, însă cu precădere anul acesta vedem o promovare intensă pentru serviciile lor pentru a-i ajuta pe clienți să cumpere produsele dorite în rate, în unele cazuri fără dobândă, o facilitate tot mai apreciată de consumatorii români”, spune Andrei Georgescu, co-fondator White Image.

Potrivit analizei companiei de email marketing, retailerii care au început campania de Black Friday mai devreme de 11 noiembrie au înregistrat de până la zece ori mai multe comenzi online pe zi comparativ cu o zi obișnuită. Astfel, companiile au creșteri între 30% și 200% ale volumului de tranzacții.

Așteptându-se la vânzări mai mari cu până la 200%, companiile investesc în medie între 3.000 și 15.000 de euro în pregătirea campaniilor și promovarea produselor sau serviciilor prin email și SMS de Black Friday, potrivit datelor White Image.

Pentru a-și maximiza vânzările, o parte din investiție este concentrată în tehnologie pentru crearea profilului publicului țintă, care implică două tactici eficiente: în mod direct – prin obținerea de răspunsuri la diverse chestionare despre produsele preferate și în mod indirect – prin monitorizarea comportamentului utilizatorilor în mediul online privind produsele vizualizate sau comandate anterior pe un site.

Foto: Dreamstime