BRD – Groupe Société Générale a lansat raportul de sustenabilitate pe anul 2022. Documentul prezintă activitățile nefinanciare ale băncii de anul trecut și eforturile sale în zona de ESG, care se desfășoară sub umbrela platformei Lumea9.

Anul trecut, banca a acordat finanțări sustenabile de 1,1 miliarde lei. Digitalizarea a fost și ea în prim-plan, cu o creștere de 123% a clienților activi digital în ultimii 4 ani și fluxuri complet digitalizate pentru înrolare, acordarea de credite pentru nevoi personale, carduri de credit și actualizarea datelor.

„Ne propunem să construim și să contribuim, împreună cu partenerii noștri, la creșterea unui spațiu dedicat ideilor și soluțiilor capabile să ajute economia și societatea să avanseze mai repede. Grupul BRD și-a redus consumul de energie în 2022 cu 12,5% față de 2021. Am reușit, de asemenea, să reducem emisiile de GES din operațiunile noastre în comparație cu 2021 și am lansat primele noastre credite verzi pentru persoane fizice. Ne-am realizat obiectivele propuse pentru transformarea digitală, lansarea înrolării clienților și a creditării de consum la distanță, precum și adoptarea tot mai frecventă a canalelor digitale. Am sprijinit distribuția și furnizarea de energie electrică și gaze naturale în timpul crizei energetice care a lovit Europa în 2022, prin acordarea unor împrumuturi în valoare de peste 600 de milioane de euro. În materie de evaluări, ne numărăm printre cele opt companii listate la BVB care au intrat în analiza Sustainalytics la începutul anului 2022, obținând scoruri de top în materie de sustenabilitate. Sunt doar câteva dintre cele mai importante aspecte ale activității BRD în direcția sustenabilității în 2022. Dar o schimbare pozitivă necesită contribuția noastră, a tuturor: persoane, autorități, companii și societate civilă”, a spus François Bloch, CEO-ul BRD – Groupe Société Générale.

 

În privința reducerii impactului operațiunilor proprii, BRD a economisit 150.000 KWh anual doar prin înlocuirea și optimizarea UPS-urilor din Turnul BRD. În total, BRD și-a redus consumul total de energie cu 12,5% în comparație cu 2021 (-13% la energie electrică, -10,2% la încălzire).

Impactul social al BRD a crescut și el în 2022, fiind atinse peste 3,5 milioane de persoane doar în zona proiectelor culturale. Prin Fundația 9 și platforma de sustenabilitate Lumea9 au fost organizate și sprijinite noi evenimente și proiecte în cultură, artă, film, muzică, mediu, tech, educație, sport, printre care:

  • Neo Art Connect – fondată împreună cu Galateca și Fundația Culturală Neo Art România, este prima rețea, platformă națională și festival de artă și știință;
  • SoNoRo Conac – în 2022 s-au împlinit 10 ani de când BRD susține concertele de muzică de cameră, prin asocierea cu diverse opere arhitecturale românești;
  • Turneul Stradivarius, patronat de violonistul Alexandru Tomescu. Obiect al unui parteneriat încă din 2015, anul trecut turneul a ajuns la 16 concerte sold-out în 15 localități.
  • Platformele Scena9, Scoala9 și Mindcraft au continuat să realizeze proiecte în domeniul jurnalismului de cultură, educație și tehnologie 
  • BRD First Tech Challenge – campionatul național de robotică pentru liceeni, sprijinit de BRD din 2016, a atins în 2022 peste 13.000 de elevi care au luat parte la competiție și peste 2000 de profesori și mentori care au coordonat echipele;
  • Innovation Labs – cel mai longeviv program de educație antreprenorială de tip pre-accelerator cu tradiție universitară și amprentă națională, dedicat startup-urilor tech; anul trecut a ajuns la peste 61 de echipe de succes în toată țara cu o valoare de peste 200 milioane de EUR;
  • Innovators for Children – mentorat oferit de BRD pentru start-up-uri, facilitarea networking-ului și oferirea de consultanță legată de business;
  • Applied Data Science Center – este un centru R&D fondat cu sprijinul BRD, axat pe cercetare aplicată în domeniul inteligenței artificiale;
  • Complex Information System Lab – un laborator de cercetare și dezvoltare dedicat start-up-urilor care dezvoltă produse hardware, oferind mentorat, training și suport tehnic pentru proiecte într-o zonă mai avansată;
  • Conferința How to Web – evenimentul la care participă antreprenori, investitori, dezvoltatori de produse, specialiști și pasionați de tehnologie pentru a descoperi cele mai recente metode de inovare și a intra în legătură cu alți profesioniști din industria tehnologiei;
  • 9 ani de susținere a performanței în calitate de partener oficial al Federației Române de Handbal;
  • GO Scholarship – inițiat de echipa Sports HUB, proiect pornit din dorința de a le oferi tot ceea ce este mai bun tinerilor sportivi (14 – 18 ani), în completarea pregătirii sportive și educaționale;
  • Neînvinșii –un proiect editorial care prezintă momente importante din viețile și carierele unora dintre cei mai importanți sportivi români, în parteneriat cu Lead.ro;
  • Turneul Internațional de Baschet în Fotoliu Rulant „Maria” de la Oradea – cel mai longeviv eveniment destinat jocului de baschet adaptat din România;
  • Turneele internaționale de tenis pentru persoanele cu dizabilități de la Pitești și București
  • Ziua V – unul dintre cele mai mari programe de voluntariat corporativ; o piață pentru o cauză, de unde angajații BRD pot alege unde să contribuie cu timp, abilități, bani, idei și energie; în 2022 programul a împlinit 5 ani. Printre alte inițiative, colegii angrenați în program au plantat 5000 de puieți în comuna Lipănești, un nou pas în construirea unui ecosistem de peste 100.000 de arbori care urmează să fie realizat pe parcursul următorilor 5 ani;
  • Drumul banilor – podcastul de educație financiară al BRD a ajuns la peste 1 milion de persoane.

Cel mai important eveniment al anului 2022 în zona sustenabilității a fost Climate Change Summit (CCS), inițiat în parteneriat cu Social Innovation Solutions. CCS este primul summit dedicat schimbărilor climatice, propunându-și să devină cea mai relevantă conferință regională privind soluțiile la schimbările climatice, aducând expertiză din întreaga lume și cele mai strălucite minți din România (peste 800 de participanți și vorbitori offline și 766.000 de spectatori online la prima ediție). Ca parte a evenimentului a avut loc cel mai mare exercițiu de foresight despre viitorul României: „Scenarii Climatice pentru România - 2030”.

Un alt obiectiv important în strategia de ESG a băncii este acela de a-și menține și a-și crește constant standardele de angajator responsabil. Astfel, BRD își asumă responsabilitatea de a crea un mediu de lucru în care angajații să își poată dezvolta întregul potențial și să contribuie la succesul organizației. Cea mai importantă acțiune în acest sens a fost, în 2022, programul de training „Climate Fresk”, destinat dezvoltării cunoștințelor necesare pentru a genera idei și inițiative care să contribuie la limitarea efectelor negative ale schimbărilor climatice.

Raportul de sustenabilitate al băncii este cel de-al doilea publicat de grupul BRD. Documentul a fost elaborat în conformitate cu cerințele legislației românești privind raportarea nefinanciară și în baza Standardelor GRI.