bonapp.eco este un start-up fondat în România, cu scopul de a combate risipa alimentară, dar și a produselor de înfrumusețare, conectând consumatorii și furnizorii produselor alimentare și cosmetice.
Aplicația bonapp.eco, disponibilă pe iOS și Android, conectează utilizatorii cu comercianții locali, lista fiind deschisă către magazine alimentare, restaurante, benzinării, brutării, cafenele, hoteluri și magazine ce vând produse de înfrumusețare.
Prin intermediul aplicației, utilizatorii pot achiziționa produse care se apropie de data de expirare, la o reducere ce variază între 40% și 80%.
Ideea pentru bonapp.eco i-a venit lui Grégoire Vigroux, pe care s-ar putea să-l cunoașteți de la Fenix (vândut în 2020 către Recommerce Group), un alt startup pe care l-a fondat, sau din poziția sa de cofondator, administrator și membru al consiliului de administrație al TELUS International Europe, alături de doi alți parteneri de afaceri. Împreună, au identificat o problemă cu consecințe sociale și de mediu negative majore.
Citește și:
„Lumea risipește 40% din producția și achiziția de alimente, potrivit WWF. La nivel mondial, 10% din toate gazele cu efect de seră emise vin din risipa alimentară, ceea ce agravează schimbările climatice. Numai în România se aruncă anual aproximativ cinci milioane de tone de alimente, ceea ce provoacă pierderi importante retailerilor. Totodată, gospodăriile românești își dedică aproape 40% din buget pentru achiziția de alimente și băuturi. Comparativ, bugetul este de doar 10% în Franța și Germania”, spune Grégoire Vigroux, adăugând că acele cinci milioane de tone de alimente risipite în fiecare an în România generează o amprentă de carbon de 102 milioane de tone.
În acest context a apărut bonapp.eco, o aplicație mobilă al cărei scop este să transforme aceste provocări de mediu, economice și sociale într-o oportunitate de afaceri durabilă, în beneficiul tuturor. Soluția lor a fost concepută pentru a fi un câștig pentru consumatori, pentru comercianți, dar și un câștig pentru planetă.