La polul opus, 41% reduc bugetul, în multe cazuri chiar mai mult de jumătate, iar aproape 44% încearcă să-l mențină la același nivel ca anul trecut, sperând să profite de reduceri la produsele de care au nevoie.
Care este bugetul lunar pe care îl au la dispoziție românii de Black Friday 2025?
În ansamblu, 4 din 10 respondenți au în plan să cheltuie cel mult 700 de lei, iar alți 2 din 10 cred că vor aloca până la 1.500 de lei pentru produsele pe care așteaptă să le cumpere la reducere de Black Friday, în timp ce doar 11% cred că vor cheltui mai mult de 2.000 de lei. Peste 56% dintre respondenți vor folosi bani din economiile personale pentru aceste cumpărături de Black Friday, alți 26% vor utiliza doar banii din salariul lunii octombrie, iar 12% se bazează pe o soluție de finanțare pentru a acoperi costurile.
„Comportamentul consumatorilor din acest an reflectă o schimbare clară de atitudine față de cheltuielile impulsive și o orientare tot mai puternică spre responsabilitate financiară. Vedem că românii își calibrează bugetele în funcție de contextul economic și social, aleg să cumpere doar ce au cu adevărat nevoie și se bazează în principal pe economii, nu pe credit. Această tendință de planificare și autocontrol indică o maturizare a publicului, sub presiunea unui mediu imprevizibil, chiar dacă Black Friday rămâne un moment important pentru retail. În locul freneziei de altădată, observăm o analiză foarte atentă a ofertelor și o preferință pentru achiziții sustenabile. Pentru noi, ca instituție financiară, acest comportament este un semnal pozitiv: arată că educația financiară începe să dea roade, iar deciziile de cumpărare devin parte a unui management responsabil al banilor, nu o reacție de moment, ghidată doar de tentația reducerilor”, spune Teodora Șaguna, Head of In App Shopping, tbi.



