BCR și-a anunțat rezultatele financiare pentru primul trimestru din 2022. Portofoliul total de credite nete acordate clienților de bancă a crescut cu 13,9% an pe an la 31 martie 2022.

„În vremuri incerte, oamenii au nevoie de sprijin real, în timp real. Sunt mândru de modul în care colegii mei din BCR s-au mobilizat în această perioadă și au arătat că împreună, prin implicare, ne dovedim umanitatea. O facem prin contribuția pe care o avem la educația și sănătatea financiară a românilor, chiar și în momentele în care se simt constrânși de incertitudini, prin facilitarea informațiilor necesare alegerilor financiare inteligente. [...] Vorbim de educație financiară și important e să înțelegem nevoile concrete, să fim alături de oameni, să le oferim instrumentele de acțiune pentru decizii responsabile. [...] Vorbim despre relevanță, reziliență și reciprocitate. Pentru că banking-ul este despre clienții care cred în ei și în investiții pentru viitor, este despre oameni”, a spus Sergiu Manea, CEO Banca Comercială Română.

Digitalizare accelerată

71% din creditele noi de nevoi personale acordate de BCR în T1 2022 au fost realizate pe flux 100% digital. Lansate în ecosistemul George în 2020, 71% din totalul cardurilor de credit și 78% din totalul produselor de tipul descoperit de cont sunt acordate acum prin George.

În plus, instituția financiară a înregistrat vânzări digitale record prin George: 97% din conturile de economii și peste 50% din depozite sunt deschise prin George, iar peste 55% din sumele de credit rambursate anticipat (total sau parțial) sunt operate prin intermediul aplicației.

Peste 120.000 de companii înrolate în George pentru afaceri, la 6 luni de la lansare, platformă ce include un pachet complet: Digital Onboarding, Digital Overdraft și autentificare unică pentru operațiuni de business și personale

Peste 53 milioane de tranzacții cu plăți digitale în transportul public s-au înregistrat, în ultimii trei ani, dintre care aproximativ 8 milioane numai în T1 2022, în creștere cu 60% față de aceeași perioadă a anului trecut. BCR a implementat soluția de plată contactless în 16 orașe din România.

În acest moment, banca are 2 milioane de utilizatori de internet banking și mobile banking, dintre care aproape 1,45 milioane de utilizatori activi de George, în creștere cu 31% an pe an.

La 3 săptămâni de la lansare, chatbot-ul ADA, asistentul virtual BCR, a răspuns la peste 30.000 de conversații și în aproximativ 5.500 dintre acestea a oferit informații personalizate (self service).

A continuat dezvoltarea sistemului de open banking prin parteneriate locale în diferite domenii: sănătate (Regina Maria), securitate cibernetică (Bitdefender), soluții digitale (semnătură digitală Trans Sped pentru persoane fizice și companii), juridic (Avocatnet.ro), mobilitate (Splash), servicii (Edenred) și online payments (Global Payments).

Credite retail

BCR a acordat credite noi pentru persoane fizice și microîntreprinderi de 2,4 miliarde de lei în T1 2022, în creștere cu 23% an pe an, pe fondul unor vânzări de credite ipotecare mai mari cu 39% și de credite de nevoi personale mai ridicate cu 35% an pe an.

În primele trei luni din 2022, creditele ipotecare în lei au crescut cu 17,5% față de aceeași perioadă din anul trecut, iar creditele de consum (inclusiv carduri de credit și descoperit de cont) au crescut cu 11,1%.

Creditul ipotecar verde Casa Mea NaturA a ajuns să reprezinte 40% din volumul de credite ipotecare nou acordate de BCR in luna martie 2022

Credite corporate

BCR (doar banca) a aprobat credite noi pentru companii în valoare de 2,8 miliarde de lei în T1 2022, în creștere cu 166% an pe an, dintre care un sfert sunt destinate investițiilor. În ultimii doi ani, în cadrul programului IMM Invest, au fost aprobate peste 4.500 de credite în valoare totală de peste 3 miliarde de lei.

Portofoliul total de finanțări acordate clienților BCR Leasing a crescut cu 15% in T1 2022, comparativ cu T1 2021, până la 2,9 miliarde de lei.

Performanța financiară în trimestrul 1 2022

  • Profit net: 477,5 milioane de lei (96,5 mil. euro) în T1 2022, în creștere cu 12,5% față de 424,6 milioane de lei (87 mil. euro) în T1 2021.
  • Venitul net din dobânzi: creștere cu 11,0% până la 659,2 milioane de lei (133,3 milioane de euro) în T1 2022, de la 593,8 milioane de lei (121,7 milioane de euro) în T1 2021.
  • Venitul net din comisioane: creștere cuu 23,9% până la 226,2 milioane de lei (45,7 milioane de euro) în T1 2022, de la 182,6 milioane de lei (37,4 milioane de euro) în T1 2021, determinat de un venit din comisioane mai mare pe toate categoriile de comisioane.
  • Venit operațional: 1.060,3 milioane de lei (214,4 milioane de euro) în T1 2022, în creștere cu 20,1% față de T1 2021 - 882,9 milioane de lei (180,9 milioane de euro).
  • Rata creditelor neperformante: 3,7% în martie 2022, în scădere față de 3,9% în decembrie 2021.
  • Rata de solvabilitate a BCR: 19,8% în februarie 2022

Sursă foto: BCR