BT este pe locul 302 în topul celor mai valoroase 500 de branduri bancare din lume, conform Brand Finance Banking 500 2022.
Valoarea brandului Banca Transilvania a crescut la 460 milioane USD (de la 441 milioane USD, în 2021). De asemenea, forța brandului Banca Transilvania (Brand Strength Index) a înregistrat o creștere de 19% față de 2021, intrând în teritoriul AAA+ și clasând BT în top 10 global (banking) la acest indicator.
Brandul Banca Transilvania a intrat în acest clasament în 2018 (poziția 486), cu o valoare de 174 milioane USD. Evoluția este următoarea: urcare cu aproape 50 de poziții (2019), +100 de poziții (2020), iar în 2021 a ajuns pe locul 302 de pe 339.
Concluziile Brand Finance Banking 500 2022
Cele mai bune 500 de branduri bancare din lume au reușit să revină pe un curs pozitiv pentru valoarea lor totală combinată, pentru prima dată în ultimii 3 ani, crescând cu 9% până la un maxim istoric de 1,38 trilioane de dolari. Valoarea brandurilor celor mai mari bănci din lume a scăzut cu 2% la începutul lui 2020 (1,33 trilioane dolari) și cu încă 4% în anul 2021 (1,27 trilioane de dolari). Cauzată inițial de incertitudinea economică și de mișcările ratelor dobânzilor, situația a fost exacerbată de pandemie, care a afectat profitul și ratele dobânzilor.
Citește și:
Cu toate acestea, pe măsură ce națiunile au continuat să se adapteze la COVID-19 și economiile s-au redresat în ultimul an, provizioanele pentru pierderi din împrumuturi au fost mult mai puțin semnificative decât prognozele inițiale. În plus, transformare digitală a băncilor din întreaga lume, cuplată cu o intervenție puternică a guvernelor și cu o redresare economică în întreaga lume au condus la o profitabilitate a industriei mai mare decât se aștepta în 2021.
În timp ce creșterea globală a valorii tuturor mărcilor din 2022 este, fără îndoială, un semn pozitiv pentru industrie, aceasta înseamnă o creștere slabă de 2%, de la 1,36 trilioane dolari, care a fost valoarea combinată a celor mai mari 500 de branduri bancare din lume în 2019.
În special în Europa, băncile resimt încă efectele COVID-19, unde profiturile slabe nu sunt ajutate de ineficiența costurilor și de investițiile insuficiente în tehnologia digitală.
Citește și:
În valoare de peste 450 de miliarde de dolari, băncile chineze reprezintă o treime din valoarea totală a mărcii în clasamentul Brand Finance Banking 500 2022.
Banca ICBC păstrează titlul de cel mai valoros brand din lume, având o capitalizare de circa 254 miliarde de dolari.
Brand Finance calculează forța unui brand printr-un index BSI (Brand Strength Index), ținând cont de trei piloni: Brand Investment (investiția în brand, mixul de marketing), Brand Equity (indicatori de brand în rândul consumatorilor și altor stakeholderi) și Brand Performance (performanța financiară a brandului), la final rezultând un punctaj de maxim 100, transformat într-un sistem de rating (de exemplu, un brand cu scor BSI 90-100 primește rating AAA+).
Credit foto: Photo 230565437 / Banca Transilvania © Alpar Benedek | Dreamstime.com