Asociația Fintech din România, în parteneriat cu Bucharest Business School (Academia de Studii Economice din București) și cu sprijinul Raiffiesen, au lansat un raport care analizează ecosistemul fintech din România într-un mod cuprinzător.

Obiectivul principal al Asociației Române de Fintech este de a se conecta la autoritățile financiare naționale și europene care pot influența industria fintech și crearea de oportunități de dezvoltare pentru membrii săi.

Mai mult decât atât, împreună cu membrii comunității și cei care întregesc ecosistemul fintech, mediul academic, acceleratoare de inovație, fonduri de investiții care au un rol în reprezentarea industriei, asociația încearcă facilitarea dezvoltării și implementării tehnologiilor inovatoare în industria financiar-bancară și promovarea unui cadru de reglementare favorabil care să permită testarea și validarea noilor tehnologii.

Din spiritul acestui obiectiv s-a născut și „Fintech Romania Report 2022”, raport despre piața de fintech din România, care urmărește să ofere o imagine de ansamblu a schimbărilor actuale care afectează sectorul, precum și a principalelor caracteristici și provocări ale acestuia. Concret, echipa de cercetători a efectuat un sondaj în rândul companiilor fintech din România, ulterior completând rezultatele analizei cu cercetări documentare, precum și cu informații colectate prin interviuri.

CITEȘTE ȘI: Piața IT din România a depășit valoarea de 9 miliarde de euro

Conform analizei, ecosistemul fintech din România este încă redus, dar a crescut rapid în ultimii ani, cu mai mult de jumătate dintre întreprinderi înființate după 2018. În 2022, tipurile principale de companii din domeniu sunt furnizorii de tehnologie (21,82%), cei ce gestionează plățile și împrumuturile digitale (fiecare cu câte 18,8%) și companiile RegTech (10,91%). Ecosistemul cuprinde Asociația Fintech din România, RoFintech, care conține 22 de companii. În timp ce numărul total de angajați ai companiilor care au participat la studiu este de 397, numărul mediu de angajați pe companie este de aproape 20, cu un minim de un angajat și un maxim de om sută.

Raportul relevă că industria este extrem de concentrată în ceea ce privește cifra de afaceri, peste 75% din veniturile din 2021 provenind de la fintechh-urile de plăți digitale. Companiile care furnizează identificare digitală (securitate biometrică, „know your customer", protecție împotriva fraudei) reprezintă mai puțin de 8% din piață.

Raportul poate fi descărcat aici.

Foto: Dreamstime