Alin Becheanu, Head of Fraud Prevention la ING Bank, a vorbit la Future Banking Summit 2023 despre noile modele de atacuri cibernetice și care sunt metodele inovative prin care banca le poate face față.

În era digitală în care trăim, accesul la tehnologie a adus cu sine o serie de avantaje, dar și riscuri crescute în ceea ce privește securitatea datelor noastre bancare. Fraudele bancare reprezintă o amenințare tot mai reală, iar protejarea informațiilor personale și financiare este esențială. Cu toate acestea, există modalități eficiente de prevenire a acestor situații neplăcute. Despre toate aceste lucruri a vorbit și Alin Becheanu:

„În ultimii ani, am avut de-a face cu un nou model de fraudă: frauda ca business. Cineva concepe un tool care să păcălească utilizatorii, apoi îl vinde pe dark web. Astfel, au loc mai multe atacuri. Trebuie să ne preocupe două lucruri: de ce se întâmplă asta și cum se face?”

În acest sens, ING a introdus câteva metode care să „sugrume” atacurile cibernetice înșelătoare, iar una dintre ele este dezvăluirea numelui beneficiarului, indiferent de bancă, căruia un client ING dorește să-i transfere bani online, prin aplicația Home’Bank.

Fraudele se întâmplă adesea prin tehnici de pescuit (phishing) sau apeluri telefonice înșelătoare. Fii precaut și nu da informații personale sau financiare până când nu confirmi autenticitatea sursei. Dacă observi activități suspecte sau ai motive să crezi că ai fost victima unei fraude bancare, contactează imediat banca pentru a bloca cardurile și a investiga situația.

Urmărește discuția „Fraud prevention: how to keep your money secure”, la care a participat și Mathias Schollmeyer, Principal Solutions Consultant, Fraud and Identity la LexisNexis Risk Solutions Group.