Namirial are toate soluțiile în cloud de la început, pentru că strategia companiei este cloud-first, dar cu opțiunea de a avea și soluții în mod fizic, mai ales că se adresează sectorului financiar.

Adrian Dinculescu, Head of Sales & Presales CEE Managing Director la Namirial România, prezent la Future Banking Summit, a argumentat despre beneficiile cloudului în ceea ce privește serviciile de încredere. El a spus că există această tendință din partea sectorului financiar de a avea, mai nou, cât mai multe soluții în cloud, de la onboarding, semnături electronice, la arhivă electronică.

Adrian Dinculescu a continuat cu o scurtă explicație pentru cloud.     

„Atunci când vorbim despre cloud, vorbim despre infrastructură SaaS, privată, partajată. Astfel că fie oferi infrastructură cloud pentru clienți, fie ai un cloud dedicat pentru un singur client sau, în unele cazuri, oferi soluțiile informatice clienților în propriul cloud.”

Cloudul aduce foarte mult beneficii, în primul rând un proces mult mai simplu de scalare pentru că, dacă ai volume mari, poți să scalezi imediat în cloud, spre deosebire de tot ceea ce înseamnă operațiuni fizice.

Adrian și-a susținut afirmația oferind și un exemplu în acest sens, legat de platforma de semnare care este în cloud și ale cărei date sunt partajate între două regiuni diferite. Dacă o regiune este afectată de diverse probleme, datele din cloud din cealaltă regiune sunt tot timpul operaționale.

Întrebat de apariția unor probleme, Adrian s-a referit la control, pentru că atunci când o companie beneficiază de servicii cloud de la o terță parte, nu are tot timpul controlul asupra tuturor operațiunilor.

Discuția a continuat prin menționarea inteligenței artificiale și efectele pe care le poate avea, iar Adrian a menționat că Namirial a implementat un instrument bazat pe IA care poate realiza un sumar al unui contract.

„Imaginați-vă că aveți un contract de 70 de pagini, trebuie să îl semnați, sau primiți cinci contracte diferite. AI poate să vă prezinte un sumar al contractului, în diferite limbi, și apoi puteți să semnați contractul.”

Urmărește toată discuția „Cloud based digital banking and emerging technologies”, la care au mai participat Valentina Dragomir, Sales & Business Development la IDnow și Bogdan Popa, Vicepresident, Operations & Technology la Raiffeisen Bank Romania.

Credit foto: Ovidiu Udrescu