Am ajuns în momentul în care vizitele de la bancă să pară de domeniul trecutului: majoritatea serviciilor bancare se desfășoară 100% online. Va duce expansiunea digitalizării la închiderea agențiilor bancare din România? Cu toate că majoritatea produselor bancare pot fi accesate din aplicația de mobile banking, Cristian Mustață, Deputy Executive Director al BCR, crede că românii vor avea încă nevoie de factorul uman în ceea ce privește consultanța financiară.
Cristian Mustață va participa la Future Banking Summit 2024, care va avea loc pe 10 - 11 octombrie la Brașov. Anul acesta tema principală este transformarea digitală a băncilor, așa că am întrebat bancherii cum va arăta peisajul bancar românesc anii viitori.
De ce să vii la Future Banking Summit?
„Evenimentele de banking, precum Future Banking Summit, joacă un rol esențial pentru publicul din România, deoarece oferă o platformă pentru discuții și colaborări care pot accelera dezvoltarea digitală a sectorului bancar. Într-o perioadă în care digitalizarea a devenit super relevantă, este vital să avem o comunitate bancară activă și implicată, capabilă să identifice și să valorifice oportunitățile de inovație. Participarea la Future Banking Summit 2024 nu doar că oferă acces la cele mai noi tendințe și tehnologii, dar permite și schimbul de idei și bune practici între profesioniști, contribuind astfel la progresul întregului ecosistem financiar”, a declarat Cristian Mustață.
Citește și:
Când mai ai nevoie de o vizită la bancă în 2024: totul a trecut pe digital, dar sfaturile financiare se dau mai bine în persoană
Imaginile cu cozile de la ghișee sunt acum de domeniul trecutului: lumea poate să facă acum plăți din comoditatea locuinței. Algoritmii aplicațiilor bancare vor pune lacătul pe ușa agențiilor bancare din România? Expertul de la BCR spune că interacțiunile umane vor câștiga de fiecare dată când vine vorba de consultanța financiară.
„Deși digitalizarea va transforma profund experiența bancară, nevoia de consiliere financiară va rămâne esențială. Chiar dacă multe procese se mută în online și fluxurile 100% digitale permit finalizarea rapidă a contractării produselor financiare, există un aspect uman în relația cu clienții care nu poate fi înlocuit. Într-o lume în care eficiența digitală eliberează timp pentru consilieri, aceștia pot oferi servicii mult mai personalizate și de calitate superioară. Astfel, chiar dacă interacțiunile fizice poate vor avea un trend descrescător, valoarea consilierii oferite în sucursale sau prin canale digitale va crește semnificativ.
Citește și:
Cât mai avem de așteptat până vom lua credite ipotecare 100% online? Mingea e în terenul Parlamentului
Avansul tehnologic din bănci, care a crescut exponențial în perioada pandemică, a mutat aproape toate procesele bancare în aplicațiile de mobile banking. Atunci când vorbim de persoanele fizice, aproape toate produsele bancare sunt disponibile 100% online, existând totuși câteva bariere legislative în ceea ce privește creditarea ipotecară.
„În prezent, peste 90% dintre produsele noastre de retail sunt achiziționate digital, iar obiectivul nostru este să ajungem la 100% până cel târziu la finalul anului 2026. Vizitele la sucursală ar trebui să fie determinate mai degrabă de nevoia de consiliere financiară personalizată, decât de indisponibilitatea produselor în mediul digital. De fapt, un credit ipotecar 100% digital este deja disponibil în portofoliul nostru prin platforma George. Singura vizită necesară rămâne cea la sucursala BCR, la finalul procesului, pentru semnarea contractului de credit împreună cu notarul, o cerință legală în România. Astfel, barierele sunt mai degrabă de natură legislativă decât tehnologică”, a declarat Cristian Mustață.
Citește și:
Care e cea mai bună aplicație de mobile banking pentru tine? Votează aici aplicația ta preferată
Căutăm cea mai bună și de încredere aplicație de mobile banking! Vom premia cele mai bune aplicații la Future Banking Summit 2024, care va avea loc pe 10-11 octombrie, la Brașov.
Ce bancă are cea mai bună aplicație de mobile banking pentru companii?
Antreprenorii sunt mereu în cursa finanțărilor, așa că aplicația lor de mobile banking poate fi unul dintre cei mai importanți parteneri ai afacerii lor. Ajută-ne să aflăm care e cea mai bună aplicație de mobile banking pentru persoane juridice. Banca va fi premiată în cadrul Future Banking Summit 2024.
Ce bancă are cea mai bună aplicație de mobile banking pentru persoane fizice?
Ce îți place cel mai mult la aplicați ta bancară? Să fie meniul intuitiv, rapoartele lunare cu cheltuielile sau animațiile: spune-ne ce bancă crezi că merită premiată ca având cea mai bună aplicație de mobile banking pentru persoane fizice.
Citește și: